Segment A neumírá. Toyota Aygo žije dál!

Už už to vypadalo, že konec kolínských trojčat jen dokreslí stávající situaci v segmentu miniaut. Ten totiž pomalu vyklízí jedna automobilka za druhou. V Japonsku. kde má nejdelší tradici v podobě kei cars, se ale jen tak zlomit nenechají. Cestu ukázali už u Suzuki. Jejich crossover Jimny vsadil na módní vlnu zvýšených aut a vyplatilo se. Stejným směrem se teď ubírá i Toyota. Aygo v portfoliu tak nahrazuje dobrodružněji laděné Aygo X, které bude spolu s větším Yarisem sjíždět z linek v Ovčárech u Kolína.

Toyota Aygo X, foto: Toyota

Toyota Aygo X, foto: Toyota

Nabitý technologií a přitom zůstává úsporným a ekonomickým vozem. Zcela nová Toyota Aygo X je jedinečný crossover v segmentu A, navržený a vyrobený v Evropě, aby splnil požadavky městského a příměstského života v Evropě, tak o novince hovoří sama automobilka.

„A Segment je pro nás velmi důležitý. Nejen, že Toyotě přivedl mnoho nových zákazníků, ale naplňuje také naše poslání poskytovat správné řešení mobility pro každého.” uvedl Andrea Carlucci, Viceprezident pro Produkt & Marketing, Toyota Motor Europe.

Oba kolínské vozy používají nejnovější podvozkovou platformu GA-B Toyota Global New Architecture (TNGA). Ani miniaturní crossover tak nedostane pohon všech kol. Ten by ale čekal málokdo, že? Tady půjde o ekonomiku provozu, a tu malé atmosférické zážehové jednotky pod kapotou nabídnou jak v oblasti spotřeby, tak i z hlediska spolehlivosti. Tu nakonec většina zákazníků právě  u Toyoty hledá. V případě modelu Aygo X ji dostane sice v malém, avšak stylovém balení.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.