Renault má nový crossover Triber. V Evropě jej nejspíš nepotkáme
Móda crossoverů není záležitostí čistě evropskou. I brutálně rostoucí trhy v Asii lační po autech, která v sobě spojují praktičnost, sportovnost a dobrodružnost, nebo se tak aspoň tváří. Renault tak na indonéském autosalonu GIIAS mohl ukázat další – model Triber.
Hned na úvod je třeba říct, že mimo Asii se tohle auto asi nepodívá. Až si jej prohlédnete na videu od místních PowerDrift, pochopíte proč. S častým výsměchem se potýkající značka by si na starém kontinentu tímhle modelem nepřidala. Renault Triber sice zdobí pěkné kanárkové lakování, ale design prostě Evropanovi příliš imponovat nemůže. Exteriér a o poznání více i exteriér totiž hyzdí evidentně levné detaily a řešení upřednostňující funkci nad designem. I když o ošklivé auto rozhodně nejde.
Má ale jiné trumfy v rukávu. Na méně než kompaktních rozměrech totiž převeze až sedmero cestujících. To se v lidnaté jihovýchodní a jižní Asii hodí, stejně jako světlá výška 182 mm. Celou třetí řadu sedadel lze vyjmout, čímž z Triberu vytvoříte malý stěhovák, do nějž nacpete až 625 litrů bagáže. Možná, že by se ujal i na našem trhu, co říkáte?
Pokud čekáte, že auto pro Asii musí být nějaké holátko, budete zklamáni. Z tvarů a materiálů v interiérů by našinec na větvi nebyl, ale digitální přístrojový štít, startování tlačítkem nebo velký displej informačně zábavního systému, který běží na platformě Android, krokem mimo určitě není.
Litrové tříválce už do Asie dorazily také. Ony tam tedy byly dříve než v Evropě, jenom jim chybělo přeplňování. Turbo nemá ani ten v Renaultu Triber. Stádo čítající jednasedmdesát koní v místech, kde se nezávodí, ale stačí. To samé platí o pětistupňové manuální skříni. A kdyby přece jen nějaký Indonésan nechtěl kvedlat, v nabídce najde i automat.