25 let spojení Volkswagen – Škoda

Včera tomu bylo právě 25 let ode dne, kdy se česká automobilka Škoda spojila s koncernem Volkswagen. S odstupem čtvrtstoletí lze tuto fúzi vidět jako jednu z nejúspěšnějších v automobilové historii. V průběhu prvního roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 milionů marek celkem 31 % akcií mladoboleslavské společnosti. Svůj podíl ve firmě poté postupně navyšoval, až se 30. května 2000 stal držitelem plných 100 % akcií. Rozhodnutí české vlády, ve kterém za partnera pro “svou” automobilku Škoda vybrala německou společnost, ale padlo již na konci  roku 1990.

Škoda auto v roce 1991 a 2016. Zdroj: Škoda auto

Škoda auto v roce 1991 a 2016. Zdroj: Škoda auto

Úspěšnost spojení lze reprezentovat mimo jiné na investicích. Od roku 1991 do března 2016 značka Škoda do nových modelů, do výzkumu a vývoje i do rozšiřování výrobních kapacit v České republice vložila více než 300 miliard korun. To je průměrně 12 miliard ročně. Během let se ze Škody stal navíc jediný výrobce osobních vozů (ve velkém měřítku), který u nás nejen vyrábí, ale také vyvíjí nové modely. Počet pracovníků ve vývojovém oddělení navíc vystoupal z šesti set v roce 1991 na dnešní dva tisíce.

Dnes tak může Škoda auto patřit k pilířům českého hospodářství. V roce 2014 tvořila 4,5 % HDP České republiky a realizovala přibližně 8 % českého exportu. Úspěch značky je spojen také se spoustou pracovních míst u dodavatelů. Samotná Škoda přitom zaměstnává přibližně 28 500 lidí.
O globálním úspěchu společnosti svědčí fakt, že z 1 055 500 automobilů dodaných zákazníkům v roce 2015 jich zhruba jen 85 000 zamířilo k českým zákazníkům a plných 92 % produkce bylo prodáno v zahraničí, nejvíce v Číně.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close