Subaru Forester SF: obouchaná zábava

Když se řekne Subaru, každému hned vytane na mysli modrý sedan se zlatými koly a velkým křídlem na zádi. Není se co divit. Právě Impreza vybudovala slávu této nevelké japonské značky. Našinec by však měl znát jeho naturelu poněkud bližší model Forester.

Na našem trhu se první generace tohoto crossoveru objevila v roce 1997. Tímto označením v dnešním slova smyslu byste ale lesníka zahanbili. Je pravda, že jde o poněkud vyšší kombi, za jehož nárůstem stojí spíše rozměr kabiny než světlá výška. Do siluety SUV mu přece jen něco chybí, takže se snad kvůli tomuto označení fanoušci Subaru Forester neurazí. On je to kříženec i v dalších aspektech, ale o tom později.

Subaru Forester, foto: Bull-Doser - vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4920614

Subaru Forester, foto: Bull-Doser – vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4920614

Pod kapotou základní verze ševelil zážehový dvoulitr typu boxer, který produkoval 92 kW. Vrcholná verze s přeplňováním dosahovala hodnoty 125 kW. Žádná paráda, obzvlášť, když vezmeme v úvahu spotřebu, která šla jen těžko stlačit pod 9 litrů.

Za tím, že tohle auto žere i trávu kolem silnice ale stojí to, proč jej jeho vlastníci tolik milují. Hranatá škatule, na které dnes už zub času ohlodal i ty poslední zbytky krásy, disponuje stálým pohonem všech kol. Pro kasičku pohroma, zábava na silnici je ale zaručena. Podvozek je navíc famózní. Auto se sice dost naklání, stopu drží jako přibité. Efektní i efektivní. Vše podkresluje brumlání Boxeru.

Subaru Forester, foto: OSX - vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17428381

Subaru Forester, foto: OSX – vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17428381

Jenom nikdo nesmí podlehnout dojmu, že by měl tohle auto používat ke stěhování rodiny. Prostorově náročné řešení pohonu dost ukrajuje ze zavazadelníku. Jeho půdorys má běžné rozměry, je však mělký. Často jej ještě zmenšuje i rezerva, jejíž místo u řady ojetin zabírá toroidní nádrž na LPG. Právě touto přestavbou majitelé Subaru řeší vyšší provozní náklady. Základní agregát je navíc z těch, kteří se s plynem celkem kamarádí.

Perfektní na tomhle autě je, že ho dnes koupíte za méně než dva platy. Je pravda, že koroze většinu kusů pomalu drobí po okolí a tlumiče a pružiny bývají unavené a nové nejsou z nejlevnějších, zachovalejší kusy ale nabídnou něco, co od jiného auta nedostanete. Ošklivou obouchanou rachotinu vám žádný závistivec klíčem neobjede. A když, moc to nezamrzí. Šrámy k autu, které se v terénu vyrovná leckterému offroadu patří. No a na silnici umí vykouzlit rohlík pod nosem. Ten sice poněkud povisne u čerpací stanice, zvuk Boxeru po otočení klíčkem v zapalování jej však rychle vrátí do u Subaru běžných rozměrů.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close