Mazda v New Yorku ukázala facelift CX-3
Je až k nevíře, jak rychle auta stárnou. Zdá se mi jako včera doba, kdy jsem hltal články o novince z Japonska, která kombinuje malou velikost, přidrsnělý vzhled, designový jazyk Kodo a řidičské zážitky hodné značky Mazda. Na probíhajícím newyorském autosalonu už ale Mazda ukázala facelift CX-3. My v Evropě si na něj sice ještě chvíli počkáme, ale je tu.
Skvělý malý crossover, jehož největšími neduhy je vyšší pořizovací cena, tvrdší podvozek a slabší odhlučnění. První problém, zdá se, facelift nevyřeší. Mazda se pohybuje mezi mainstreamem a prémií, takže bojovat cenovkou například se Stonicem nehodlá a nemusí. Omlazující kúra má navíc přinést další zvýšení kvality materiálů v interiéru. Přepracována byla i sedadla a středový tunel, jemuž nyní nevévodí páka ruční brzdy. Modernizovaná Mazda CX-3 totiž dostala elektronickou.
Výtky ke komfortu podvozku a odhlučnění Mazda údajně také vyslyšela. Jak úspěšní její inženýři byli, se dozvíme až po prvních jízdách, ale v oficiální tiskové zprávě o těchto vylepšeních hirošimská automobilka hovoří. Novinkou je také lakování, v němž facelift CX-3 Mazda prezentuje. Nazývá jej Soul Red Crystal. A co by to bylo za modernizaci bez nového designu litých kol. Jde o vrcholné osmnáctky a Mazdě se vážně povedly. Jinak ale na vnějším vzhledu moc změn nenajdete. A to je vlastně dobře, protože CX-3 je stále rozhodně jeden z nejhezčích malých crossoverů.
Paleta motorů zůstane zachována, i když vznětová patnáctistovka i zážehový dvoulitr projdou drobnými vylepšeními tak, aby došlo ke splnění normy EURO 6d. V případě dieselového agregátu bylo dosaženo nižší teploty spalování, která v konečném efektu vede ke snížení produkce oxidů dusíku. U benzinové jednotky inženýři zapracovali především na přímém vstřiku paliva tak, aby výfukové potrubí nemuseli osadit filtrem pevných částic.