Tank ONO: Rozumná cena, nebo past?

Ceny všeho rostou. Inflace trápí peněženky i rodinné rozpočty. Každá cesta k ušetření je vítaná. Proto se stále častěji mezi řidiči skloňují slova Tank ONO. Tato síť čerpacích stanic nabízí dlouhodobě nejlevnější benzin i naftu. Jenže jako má řadu zastánců, má i řadu odpůrců, kteří tvrdí, že si palivem odsud můžete zničit motor. Kdo má pravdu?Hned v úvodu článku je třeba zmínit, že v žádném případě (a pro mě bohužel) nevzniká v rámci placené spolupráce či jakékoli podpory Zpětného zrcátka. Vše, co se na následujících řádcích dočtete, je syntézou objektivních zjištění státních i nestátních institucí, stejně jako subjektivních pocitů mých i lidí v mém okolí, kteří s Tank ONO máme dlouhodobou zkušenost.

V době, kdy tento článek vzniká, stojí Natural 95 na většině pump mezi 35.50 Kč a 36 Kč. Nafta je zhruba o korunu dražší. Ze stránek Tank ONO se dozvíte, že na VŠECH jejich pobočkách koupíte Natural 95 za 34.90 Kč a naftu za 35.90 Kč. Ušetříte tedy necelou korunu, na nádrži třeba padesátikorunu. V době vrcholného chaosu na začátku otevřeného konfliktu na Ukrajině činil tento rozdíl klidně i čtyřikrát tolik. Manažeři Tank ONO nepodlehli pokušení zdražovat víc, než bylo nutné, čímž z tohoto plánu usvědčili konkurenci. Jestli mi někdy byla tato značka sympatická, tehdy tím více.

Čerpací stanice Tank ONO v Bojišti

Čerpací stanice Tank ONO v Bojišti

Proč tak levně?

Proč to ale prodávají tak levně? Za vším hledejte úspěšný byznys plán, který prověřilo téměř 30 let na trhu. Od chvíle, kdy Tank ONO v roce 1994 otevřelo v Plzni první pobočku, jede systémem minimální marže – maximální obrat. V tuto chvíli zůstává firmě asi koruna z každého prodaného litru paliva. Cílem je ho prodat co nejvíce, což se evidentně daří. U které jiné pumpy jste v poslední době viděli tak dlouhé fronty? A snaha šetřit je na pumpách i vidět – personál jen v nejnutnějším množství, stojany, které už mají hodně za sebou, grafika a estetika, do které se už léta neinvestovalo. Špína tu ale rozhodně není. Prostě cesta, jak za co nejméně peněz nabídnout co nejvíce. Trochu to připomíná příběh rumunské automobilky Dacia. Tady naleštěnou bídu nenajdete, ale z celé firmy čiší upřímné motto: Jsme levní!

Jeden zásadní rozdíl tu ale je. Zatímco za rumunskou automobilkou stojí francouzský gigant Renault, Tank ONO je ryze českou a vlastně i rodinnou firmou. Čeští majitelé, daně placené u nás,… Pokud bychom k čerpacím stanicím přistupovali jako k jakýmkoli jiným obchodům či službám, jistě bychom rádi podpořili tuzemského podnikatele oproti nadnárodní síti. I tento úhel pohledu je třeba zmínit.

A co kvalita?

“Tak si tam jezdi, ale za dva roky ti odejdou vstřikovače nebo palivové čerpadlo,” tak zní názory řady automobilových fanoušků, když jim prozradím, že nemám problém brát benzin z Tank ONO. Jistě, ty nízké ceny jsou prostě podezřelé. Jenže vážně špatné palivo prostě poznáte – auto pocitově nejede, dramaticky stoupne spotřeba. Nevím, možná jsem měl štěstí, ale s tím jsem se tady ještě nesetkal ani já, ani nikdo z mého okolí. A podobné štěstí měli zřejmě i kontroloři České obchodní inspekce. Navštěvují to tu často. Na mapě stanic, kde bylo odhaleno nekvalitní palivo, byste ale některou pobočku Tank ONO hledali marně. Většina těch pokutovaných jsou opravdu malí prodejci, jejichž provozovny vypadají podezřele na první pohled. Najdete tu ale třeba i plzeňskou OMV. Legendy o prémiových značkách a prémiových palivech tedy dostávají trhliny.

Ne, určitě Tank ONO není nejlepší čerpací stanicí s nejlepšími službami a nejpříjemnějším prostředím. Natankovat se tu ale určitě bát nemusíte a ušetřené peníze jsou jen příjemným bonusem. Jediné, co vás může trápit je, že vás někdo uvidí, jak tankujete “u levnýho Ona”.

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 13

  1. Tomáš napsal:

    Dobrý den. Chtěl bych reagovat na zaostalost čerpacích stanic Tank Ono a kvalitu paliv. Například Stanice na Nákladní třídě v Teplicích, nedávno prošla kompletní výměnou stojanů včetně stavebních úprav a podotýkám, za plného provozu. Jezdím tankovat jak soukromě, tak služebně a naše dodávkové vozy neměli žádný problém s jejích palivem a to najezdí tisíce km.

  2. Lubomir Schneider napsal:

    tak musím ze své zkušenosti taky zveřejnit.. tank ONO.. Štěrboholy Praha.. tankoval jsem obden za 1000Kc.. až v listopadu 2023 najednou můj Peugeot 407 netáhne.. šlápni na plyn a má problém s naftou … neskutečne.. po ujetí cca 400 km.. jsem zdědil naftu z čerpací stanice Globus černý most..a auto najednou jezdí normálně . a pak znovu čiste celou nádrž z Globusu a auto má sílu…pak jsem asi za 3 týdny znovu tankoval ONO ZA 500 A PRIPADNE ZREDIM s Globusem.. a ejhle jezdí již normálně..tak jsem přesvědčen že některá dodávka nafty do ONO v tom období byla něčím zředěná a to podstatne. teď již se to od té doby nestalo..ale upřednostňují pořád Globus.. už je ve me semínko pochybnosti…

  3. Martin napsal:

    Tak si ze zvědavosti pročítám recenze na Tank ONO. Z počátku jsem se smál nad hloupostí lidí ale teď mi jich je spíš líto.
    To co lidé ušetří na ceně tak 2x tolik projedou. Zvedne se spotřeba a poškozují si vozidlo.
    Je všude známé, že tahají (promiňte ten výraz) sračky ze západu (prošlé vojenské palivo). Ano prošlé! U nás jejich palivo sice splňuje normu ale jen proto, že se u nás nekontrolují všechny složky.
    A když si pak čtu, že chudáčci z Tank ONO mají marži jen 1Kč, tak je mi na zvracení.
    Z těch sraček mají největší marži.
    Jiné čerpací stanice mají marži cca 50 haléřú.

    Tak lidi, spočítejte si spotřebu, nechte si zkontrolovat vozidlo v servisu a Tank ONu se vyhýbejte.

    • ACE napsal:

      Posledních 20 let v drtivé většině ONO čas od času jiná značka, žádný rozdl, kromě ceny

    • Štefan Ujváry napsal:

      Mě je líto vás. Tankuji na ONU od roku 1996 Plzeň. poslední dva roky Sokolov. Jsem pendler Audi A3 1,9 diesel 2002. Spotřeba 4,1 litru. 80 000km najeto je živá bez jakýkoliv problémů emise poctivě. Takovou spotřebu nemá ani v techničáku

    • Anonym napsal:

      Vypadá to že budeš asi konkurence

  4. Daniel napsal:

    Tak mám taky zkušenost s tankováním na ONO Slatina v Brně. Celkem 4 nádrž a totálně v hajz..Na volnoběh po startu dým, motor se třese..při jízdě pod plynem je znát že mín táhne…před tankování těch 4 nádrží v pohodě. Kontrola Vagem – vstřiky v pořádku, +- kolem středu tolerance 0,30 mg což je v pohodě. Čištění egru nepomohlo, byl relativně čistý. Končím s tankováním na ONO !! Dal jsem Vervu od benziny na vzpamatování a ejhle, problémy zmizely !! Opravdu šetřit v dnešní době na palivu se NEVYPLÁCÍ, zvlášt když ta levná nafta si ukousne vyšší spotřebu a případné opravy i v řádech desetitisíců !!. Touran 1,9 tdi 77 kw Je to moje zkušenost a nikoho nepřesvědčuju at tam nejezdí… Dan

  5. Jakub napsal:

    no ja teda nevim, ale mam “nove” berlingo, rok 2020, takze vonavka, adblue, a prakticky nic jineho nez ONO netankuji, jen vyjimecne, a nikdy absolutne zadny problem s palivem, ani ad. a ne, neplati mi za recenzi.

  6. Poli napsal:

    Tankuji na Ono ve Slatině od otevřeni. Pravidelně naftu do služebaku a 98 benzin do soukromeho vozu, pak také do motorky. Zatim jsem nemě zadny problém, najezdim hodně, takže i dost tankuji. Co se da vytknout, snad obsluha je nevrlá a někdy protivná, ale palivo je v pohodě.

  7. Michal napsal:

    Tankoval jsem pouze na Orlenu X roku, před rokem jsem začal tancovat na ONO, věřte nebo ne, ale na dieslu z ONO moje Audi A6 3.0tdi jede lépe než na dieslu z Orlenu, spotřeba stejná, jen dodám že tankuji na ONO za Poděbrady směr HK.

  8. Michal napsal:

    Tankoval jsem pouze na Orlenu X roku, před rokem jsem začal tankovat na ONO, věřte nebo ne, ale na dieslu z ONO moje Audi A6 3.0tdi jede lépe než na dieslu z Orlenu, spotřeba stejná, jen dodám že tankuji na ONO za Poděbrady směr HK.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close