Lamborghini představilo velkolepé SUV Urus
„Lamborghini Urus je výsledkem vizionářského přístupu, založeného na infuzi DNA značky Lamborghini do SUV, nejvíce všestranného druhu automobilu. Urus povznáší SUV na dosud nedosažitelnou úroveň, Super SUV. Je to skutečné Lamborghini z hlediska designu, sportovních výkonů, jízdní dynamiky a emocí, zároveň však umožňuje každodenní cestování v rozmanitých podmínkách,“ říká Stefano Domenicali, předseda představenstva společnosti Automobili Lamborghini. „Urus jako vysokovýkonný automobil dokonale zapadá do rodiny modelů Lamborghini. Je vyvrcholením intenzivního vývoje, dovedností a touhy vytvořit nové plemeno býka: Super SUV, které přesahuje hranice očekávání a otvírá dveře novým možnostem, jak pro naši značku, tak i pro naše zákazníky.“
Urus je vybaven motorem V8 4,0 litru, přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který poskytuje nejvyšší výkon 650 k (478 kW) při 6000 min-1 a maximální točivý moment 850 N.m již od 2250 min-1. Nejvyšší otáčky jsou 6800 min-1. S hodnotou 162,7 k/l se může Urus pochlubit jedním z nejvyšších specifických výkonů ve své třídě a nejlepší výkonovou hmotností 3,38 kg/k.
Urus zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 12,8 sekundy a s nejvyšší rychlostí 305 km/h je nejrychlejším SUV na současném trhu.
V souladu s dlouhými tradicemi značky Lamborghini pochází název Urus ze světa býků. „Urus“ (pratur) je jedním z velkých, divokých předků domestikovaného skotu. Španělský bojový býk, chovaný po uplynulých 500 let, se svým vzhledem stále velmi podobá praturu.
Lamborghini Urus používá systém řízení zadních kol, představený v modelu Aventador S, v celém rozsahu rychlostí. Úhel natočení zadních kol dosahuje až +/- 3,0 stupně, v závislosti na rychlosti jízdy a aktivovaném jízdním režimu. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí v opačném směru v porovnání s předními koly, čímž se virtuálně zkracuje rozvor náprav až o 600 mm. Výsledkem je vyšší úroveň agility a menší průměr otáčení pro snadnější manévrování. Ve vysokých rychlostech je směr natočení zadních kol stejný jako u předních kol, což rozvor náprav virtuálně prodlužuje až o 600 mm. Toto opatření zvyšuje jízdní stabilitu a komfort při současné optimalizaci jízdní dynamiky.
zdroj: Porsche Inter Auto CZ