Známe nový Renault Clio! Největší revoluce proběhla uvnitř

Ačkoli výstavní premiéra příští generace malého Francouze proběhne až v březnu v Ženevě, nový Renault Clio známe díky továrním snímkům již nyní. Zvenku jde o jemné retuše, uvnitř se píše zcela nový příběh.

Nový Renault Clio, foto: Renault/Anthony Bernier

Nový Renault Clio, foto: Renault/Anthony Bernier

Jak důležité nové Clio pro Renault je, dokládá i fakt, že jeho představení PR manažeři rozfázovali. Jako první ukázali interiér. Zde také proběhly největší změny. Zatímco současníkovi je jeho lacinost často vytýkána, příští generace má být přesným opakem. Prezentovaná vrcholná verze překvapuje nejen elektronickou parkovací brzdou. Dvoubarevné kontrastní provedení jí vážně sekne, stejně jako moderní a možná až luxusní materiály imitující kůži na sedadlech. U Renaultu mají v tomto směru kde brát know-how. Alianční Nissan Micra má možná nejlepší interiér ve třídě malých aut. Na rozdíl od příštího Renaultu Clio mu však nedominuje obří displej informačně zábavního systému. Doba jde totiž mílovými kroky kupředu a miniaturizace je v technice již dávno překonaným trendem.

Nový Renault Clio má parádní interiér, foto: Renault

Nový Renault Clio má parádní interiér, foto: Renault

Zvenku to naopak žádná divočina není. A je to dobře. Současná generace během svého životního cyklu vizuálně téměř nezestárla, takže její geniální proporce přebírá i následovník. Nový Renault Clio je samozřejmě rozvíjí a dává do kontextu se současným designovým trendem celé automobilky. Při čelním pohledu to musí být hned každému jasné. Záď možná trošku zklamala, neboť ďábelsky svůdnou, jako u stávájícího modelu, ji nazvat nelze. Úlitbou bezpečnosti je zřejmě kratičká kapota a předsazené A sloupky. Při nárazu je jistě oceníte, trojúhelníky v přední části bočních oken ve stylu MPV však nejspíše moc nepřidají výhledu šikmo vpřed. Ono vůbec zvyšování pevnosti karoserie a ochrany prostoru pro posádku při havárii tak nějak nekoresponduje s dobrým výhledem ven z auta. To se ale týká snad všech modelů značek napříč spektrem…

Nový Renault Clio, foto: Renault/Anthony Bernier

Nový Renault Clio, foto: Renault/Anthony Bernier

Jízdní vlastnosti příštího Clia jsou samozřejmě zatím ve hvězdách. Motoristické nadšence nepřekvapí zástavba přeplňovanými jednotkami, potěší však nárůst jejich objemu. Tříválec dorostl do celého litru a dvanáctistovku nahradí o deci větší agregát. Nejobjemnějším motorem tak zůstane diesel. Že to příliš dynamicky nezní? To vážně ne, ale kraťoučká a po ruce umístěná řadicí páka a mohutné boční vedení sedadel jako by naznačovalo, že ani jízdně se Renault Clio nehodlá držet při zemi.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close