Vybíráme nové MPV za 300 000,- Kč

Dnes se v pravidelné rubrice podíváme na extrarodinnou a možná vymírající kategorii  vozů s označením MPV. A horní cenovou hranici jsme si stanovili poměrně šibeniční – 300 000,- Kč. A co za takovou cenu chceme? Klimatizace a tempomat jsou ve voze, který používáte často k dlouhým přesunům s celou rodinou téměř nepostradatelní společníci. Lze je vůbec v nějakém MPV za bratru 15 průměrných platů mít?

Předem jasná věc je, že půjde o malá MPV, tedy vozy vhodné pro tří až čtyřčlennou rodinu s rozumnými nároky na prostor. Druhou jasnou věcí je fakt, že bude třeba hledat mezi skladovkami, protože ty jsou často o více než 10% levnější oproti dovozcem deklarovaným ceníkům. Ty by nám totiž moc prostoru nenabídly.

Citroën C3 Picasso

Malý Citroën začíná podle ceníku na necelých 315 000,- Kč. O to větší překvapení na vás čeká, pokud zabrousíte do nabídky skladových vozů, které ve výbavě Feel začínají kolem 250 000,- Kč. Nenechte se ale zmýlit, jedná se o cenu při využití úvěru a akce Nové za staré. Pár kousků lze koupit o nějakých 20 nebo 30 tisíc korun dráž. Do třísetitisícové hranice se vejdou i vozy poháněné stokoňovým dieselem 1.6 BlueHdi, ale většinou jde o zážehové čtrnáctistovky VTI. Ty mají pod kapotou o pět koníků méně. S hotovostí v kapse však za 300 000,- Kč dosáhnete jen na benzinový motor.

Citroën C3 Picasso, zdroj: Citroën

Citroën C3 Picasso, zdroj: Citroën

Nissan Note

Na pomezí mezi malým hatchbackem a MPV válčí Nissan Note. Jeho ceník také startuje na 273 400,- Kč (bez využití financování), ale skladové vozy začínají o necelých deset procent níže. Výbava Visia obsahuje tempomat i manuální klimatizaci a základním motorem je benzinová dvanáctistovka o výkonu 59 kW.

Nissan Note, zdroj: Nissan

Nissan Note, zdroj: Nissan

Dacia Lodgy

Ne, nezapomněli jsme na Daciu. Dacia Lodgy je jediným větším MPV za tyto peníze. Výbava Arctica s motorem 1.6 SCe (75 kW) začíná na 272 900,- Kč v případě pětimístného provedení nebo na 287 900,- Kč s dalšími dvěma sedadly. Zbude tak prostor i na nějakou doplňkovou výbavu, jak je třeba navigace (7 500,- Kč), elektrické ovládání zadních oken (3000,- Kč), kožený volant (3000,- Kč), vyhřívání předních sedadel (6000,- Kč), zadní parkovací senzory (6000,- Kč) nebo rezerva (1800,- Kč).

Pokud byste zde hledali korejskou konkurenci, tak je třeba vědět, že Hyundai ix20 sem nepustila absence tempomatu v konfigurátoru a Kiu Venga, podobně jako Fiat 500 L (i Qubo), Opel Meriva či Ford B-Max vysoká cena verze s tempomatem.

Dacia Lodgy, zdroj: Dacia

Dacia Lodgy, zdroj: Dacia

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close