Volkswagen už nedělá pouze nekonfliktní auta. V jeho nabídce nyní najdete i ta vážně pěkná
Automobily značky Volkswagen nejsou v paměti motoristických fanoušků zapsány zrovna jako designové klenoty. Jejich nekonfliktní vzhled nebudí emoce a vůbec má mnoho společného například i se švédskou značkou Volvo. V posledních letech se však na tom mnoho změnilo a takový Volkswagen Arteon, Tiguan nebo Polo můžeme po stránce designu označit za velmi zdařilé.
Volkswagen Arteon je vůz, o němž z reklamy víme, že není pro každého. Soudě podle jeho cenovky tomu tak opravdu je. Za ošklivé auto jej ale označí málokdo a na řadu lidí, mne nevyjímaje, působí naopak velmi solidně. V jeho případě designérům hrály do karet už proporce, které Arteonu dodávají vzhled luxusní limuzíny. Kromě nich tvoří celkový dojem z vozu zejména čelní část. Ta je na poměry Volkswagenu velmi odvážná. Skvěle tu funguje žebrování masky, jímž jde dnes trochu proti proudu. Dynamiku i elegenci pak přídi dodávají světlomety, jejichž horní hrana vystupuje právě nad hranu masky chladiče, a vytváří dojem jakýchsi letících křídel. Zadní část je sice střídmější, pocity ale vyvolává stejné zejména díky optice koncových světel. Tu Volkswagen umí.

Volkswagen Arteon, foto: Volkswagen
Pokud velkému liftbacku žebra v masce sedla, nevím jaké sloveso použít v případě SUV Volkswagen Tiguan. Množství lišt v jeho přední části není tak divoké, a to celé přídi pomáhá k celistvosti. Světlomety tvoří s maskou jakýsi jednolitý box, pod nímž dominuje sportovně střižený nárazník. V kombinaci s velkými koly, prahovými nástavci a podobně řešeným zadním nárazníkem jde o jedno z nejdynamičtěji vyhlížejících SUV na trhu. Současné generaci její předchůdce, který nezapřel příbuznost se Škodou Yeti, v tomto směru nesahá ani po kotníky.

Volkswagen Tiguan R-Line, foto: Volkswagen
Nejnovějším počinem wolfsburské automobilky je Volkswagen Polo. Zástupce malých vozidel se vyrábí od roku 1975. Vloni představená osmá generace je snad nejdospělejším vozem svého segmentu, což neplatí jen o použité technice a zejména přepravním komfortu, ale také o designu. Pokud by Golf vypadal stejně jako současný Volkswagen Polo, nikdo by nemohl nic namítat. Široký rozchod kol a délka výrazně překračující čtyřmetrovou hranici budí dojem spíše o třídu většího vozu. Designérům se podařilo ještě více uhladit tvary karoserie, čelo osadit téměř golfovskými světlomety, které spojuje v tomto případě pouze jedno chromované žebro. To novému Polu dodává mladistvý a zároveň nadčasový vzhled. Dynamičnost je přítomná spíše v zadní části auta a lví podíl na ní má opět optika světlometů.

Volkswagen Polo GTI, foto: Volkswagen