Většina řidičů jezdí s nekvalitní brzdovou kapalinou. Následky přitom mohou být fatální

PitStop kdysi býval kořením Velkých cen. Těm dnes vládne nuda a šeď a napětí se naopak stěhuje do běžného provozu. Společnost ProfiAuto tak PitStop dostala k normálním řidičům tak, že tento název zvolila pro akci, během níž zájemcům kontrolovala technický stav vozidel. V Ostravě tak její pracovníci zjistili, že časovaná bomba tiká zejména pod brzdovými pedály.

Na dvou akcích v Ostravě si nechaly svůj automobil zkontrolovat asi dvě stovky řidičů. Profesionální mechanici odhalili, že v 56 % měly vozidla nekvalitní brzdovou kapalinu a 40 % automobilů mělo špatně nahuštěné pneumatiky. Také jsme zjistili, že většina řidičů jezdí do servisu pouze tehdy, pokud něco nefunguje,“ říká ředitel značky ProfiAuto pro ČR a SR Jindřich Krejčí. Kontroly také odhalili, že řidiči často neřeší ani chladicí kapalinu nebo seřízení světel, což poznají zejména protijedoucí v zimě.

ilustrační foto by FOTO:FORTEPAN / Lencse Zoltán, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50628486

ilustrační foto by FOTO:FORTEPAN / Lencse Zoltán, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50628486

Při kontrolách věnovali automechanici pozornost celkovému stavu osvětlení a nastavení světel, stavu pneumatik, zavěšení a systému řízení, jakož i stavu akumulátoru. Dále mechanici kontrolovali stav chladící a brzdové kapaliny, stěračů a kabinového filtru. Při nalezení poruchy poradili řidičům nejlepší řešení a nasměrovali je do nejbližšího autoservisu, samozřejmě ve vlastní síti ProfiAuto.

Ať už si však vyberete jakýkoli servis, je dobré myslet na to, že právě schopnost více než tunový samohyb zastavit je důležitější než jej rozpohybovat. Nejde pouze o stav brzdových destiček, kotoučů, případně obložení uvnitř bubnových brzd, ale stará brzdová kapalina může skrývat riziko, o němž byte měli vědět.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.