Toyota Camry vstoupila na český trh
V Evropě Toyota dvacet let nabízela sedan a kombi střední třídy s názvem Avensis. Vlivem změn na automobilovém trhu však Japoncům logicky přišlo nerozumné v tomto projektu pokračovat a tento model byste tak v nabídce dnes hledali marně. Čím však zalepit mezeru v portfoliu? V Americe se dobře prodává ještě o třídu větší Toyota Camry, tak snad se nějaký ten kousek prodá i v té šílené Evropě. Přesvědčit se o tom můžeme i my, protože začátkem ledna se na webu oficiálního dovozce Toyoty objevil ceník a informace o spuštění předprodeje.
Leták je to tak chudý, jako žádný zájemce o tenhle koráb být nemůže. Toyota Camry se u nás nabízí pouze s jedním motorem a ve třech úrovních výbavy. Znalci japonského pojetí už vědí, že kromě barvy a nějakého toho paketu si toho jinak moc nenakonfigurují. Ceny startují na částce 920 tisíc korun, nejdražší provedení je o 130 tisíc dražší.
Jediná jednotka v nabídce vypadá jako neúnosně málo, opak je ale pravdou. Hybridní ústrojí spojuje elektromotor s atmosférickým zážehovým agregátem o objemu 2,5 litru. Staromilcům by se zaleskly oči nebýt prvního slova v předchozí větě. Pokud však jde o spolehlivost, Toyota je sázka na jistotu a automat e-CVT je taaak pohodlný…jako nakonec celé auto. Reálnou spotřebou kolem šesti litrů navíc konkuruje dieselům. Jste nahlodaní? Tak se hlavně nekoukejte na údaj o maximálním výkonu. 130 kW v době přeplňované nikoho nenadchne. Tady jde ale hlavně o točivý moment velkého motoru dopovaného elektřinou. Zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,3 vteřiny musí rozptýlit všechny pochyby.
Už základní provedení Comfort nabídne poměrně bohatou výbavu. Nenechte se však zmást cenou 920 tisíc korun. Tohle není běžná střední třída, aby za necelý milion byla, jak říkají Slováci, v plnke. LED přední i zadní světla, adaptivní tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory a couvací kameru nebo bezklíčkový vstup sice najdete už v základu, taková vyhřívaná přední sedadla, jejich seřizování v 8 rovinách elektricky a kožené čalounění jsou však až součástí paketu Business za 65 tisíc.
Střední výbava Prestige za 950 tisíc korun k té základní přidává osmnáctipalcová, tedy o palec větší, litá kola, navigaci a LED mlhová světla. Paket Business s ní však nepořídíte.
Kdo chce vůz Toyota Camry vážně v plné výbavě, ten musí na stůl vysázet přesně 1 150 000 korun. K výbavě Executive přitom dostane i paket VIP, který obsahuje prémiový audiosystém JBL, Head-up displej, třízónovou klimatizaci, elektricky ovládanou roletu zadního okna a manuální ovládání rolety zadních bočních oken, elektrické ovládání polohování zadních sedadel a zadní loketní opěrku s ovládáním rádia, sklápění zadních sedadel, regulace teploty a zadní rolety. Také vám to moc jako náhrada za Avensis nepřijde? Otázka je, nakolik jí být má.