Toyota Camry vstoupila na český trh

V Evropě Toyota dvacet let nabízela sedan a kombi střední třídy s názvem Avensis. Vlivem změn na automobilovém trhu však Japoncům logicky přišlo nerozumné v tomto projektu pokračovat a tento model byste tak v nabídce dnes hledali marně. Čím však zalepit mezeru v portfoliu? V Americe se dobře prodává ještě o třídu větší Toyota Camry, tak snad se nějaký ten kousek prodá i v té šílené Evropě. Přesvědčit se o tom můžeme i my, protože začátkem ledna se na webu oficiálního dovozce Toyoty objevil ceník a informace o spuštění předprodeje.

Leták je to tak chudý, jako žádný zájemce o tenhle koráb být nemůže. Toyota Camry se u nás nabízí pouze s jedním motorem a ve třech úrovních výbavy. Znalci japonského pojetí už vědí, že kromě barvy a nějakého toho paketu si toho jinak moc nenakonfigurují. Ceny startují na částce 920 tisíc korun, nejdražší provedení je o 130 tisíc dražší.

Toyota Camry, foto: Toyota

Toyota Camry, foto: Toyota

Jediná jednotka v nabídce vypadá jako neúnosně málo, opak je ale pravdou. Hybridní ústrojí spojuje elektromotor s atmosférickým zážehovým agregátem o objemu 2,5 litru. Staromilcům by se zaleskly oči nebýt prvního slova v předchozí větě. Pokud však jde o spolehlivost, Toyota je sázka na jistotu a automat e-CVT je taaak pohodlný…jako nakonec celé auto. Reálnou spotřebou kolem šesti litrů navíc konkuruje dieselům. Jste nahlodaní? Tak se hlavně nekoukejte na údaj o maximálním výkonu. 130 kW v době přeplňované nikoho nenadchne. Tady jde ale hlavně o točivý moment velkého motoru dopovaného elektřinou. Zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,3 vteřiny musí rozptýlit všechny pochyby.

Toyota Camry, foto: Toyota

Toyota Camry, foto: Toyota

Už základní provedení Comfort nabídne poměrně bohatou výbavu. Nenechte se však zmást cenou 920 tisíc korun. Tohle není běžná střední třída, aby za necelý milion byla, jak říkají Slováci, v plnke. LED přední i zadní světla, adaptivní tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací senzory a couvací kameru nebo bezklíčkový vstup sice najdete už v základu, taková vyhřívaná přední sedadla, jejich seřizování v 8 rovinách elektricky a kožené čalounění jsou však až součástí paketu Business za 65 tisíc.

Toyota Camry, foto: Toyota

Toyota Camry, foto: Toyota

Střední výbava Prestige za 950 tisíc korun k té základní přidává osmnáctipalcová, tedy o palec větší, litá kola, navigaci a LED mlhová světla. Paket Business s ní však nepořídíte.

Kdo chce vůz Toyota Camry vážně v plné výbavě, ten musí na stůl vysázet přesně 1 150 000 korun. K výbavě Executive přitom dostane i paket VIP, který obsahuje prémiový audiosystém JBL, Head-up displej, třízónovou klimatizaci, elektricky ovládanou roletu zadního okna a manuální ovládání rolety zadních bočních oken, elektrické ovládání polohování zadních sedadel a zadní loketní opěrku s ovládáním rádia, sklápění zadních sedadel, regulace teploty a zadní rolety. Také vám to moc jako náhrada za Avensis nepřijde? Otázka je, nakolik jí být má.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.