Test ojetiny: Škoda Felicia 1.3 LXi

Škoda Felicia byla jedním z aut, která motorizovala Česko (a Slovensko). Nástupce Favoritu sice vycházel z technologií druhé poloviny osmdesátých let, ve výrobě však vydržel až do konce tisíciletí. A minimálně ve střední Evropě a na východních trzích byl i celkem úspěšný. Jinak by se nedočkal poslední modernizace v roce 1998 a soužití se svým nástupcem, jímž byla dodnes vyráběná Fabia.

Facelift faceliftovaného Favoritu přišel na řadu přesně před dvaceti lety. Jen o rok mladší je vůz, který testoval Dominik Parajka z webu Dominiccars.sk. Jako snad všichni, kdo do takto letitého vozu usednou ze současného přibližovadla, ocenil příjemně měkký podvozek, parádní výhled z auta, pěkně objemný zavazadelník a na svůj výkon velmi pružný agregát, jímž je v tomto případě základní zážehová třináctistovka v silnější verzi, tedy naladěná na maximální výkon 50 kW.

Škoda Felicia, autor: Martin Happy Zub - volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9695463

Škoda Felicia, autor: Martin Happy Zub – volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9695463

Kdyby ale Škoda Felicia neměla chyby, mohla by se prodávat ještě dnes. Bohorovně opomeňme tristní bezpečnost (testovaný vůz nemá ani jeden airbag) a stávající emisní limity. Čtyřmetrový český hatchback už dnes neobstojí ani komfortem přepravy. Nemohou za to ani tak sedadla, která poskytují solidní prostor, ani materiály na palubě, které zcela odpovídají evropské produkci devadesátých let. Hlavní vinu na tom nese hluk, který se do kabiny přenáší od motoru i od podvozku.

Nejhorší místo ve voze je pak to řidičovo. Ten musí zápolit s řízením bez posilovače, zato se solidními vůlemi kolem středové polohy, i slabými brzdami. Kdyby si snad chtěl od neduhů odpočinout při řazení, bude zklamán, neboť vůli má i ne dvakrát přesná kulisa řazení. A dráhy? Ty jsou jen pro zkušené mílaře.

Přesto je Škoda Felicia vozem, který i dnes svého kupce najde. Pokud budete dlouho hledat a narazíte na kus nenapadaný oranžovým morem, dostane se vám do rukou téměř nezničitelné auto, které za pár korun nejen nakoupíte, ale i hezkou řádku let budete provozovat. Na dojíždění do sousední vesnice to bude nejekonomičtější volba.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.