Test ojetiny: Renault Captur 0.9 TCe (Dominiccars)
Renault Captur je jedním z pionýrů mezi malými městskými crossovery. Na trhu se objevil v roce 2013 a jeho první generace po modernizaci sjíždí z výrobních linek dosud. Pět uplynulých let je propast, jakou se teď snaží látat nejedna automobilka, například i naše Škoda.
Ta si tedy s crossoverem segmentu B vážně dává na čas. Lehce přes 4 metry dlouhý zvýšený vůz už dnes tvoří jeden ze základu portfolia, minimálně v Evropě. Renault Captur tak může být jením z prvních vozů, které rostoucí poptávku po takových vozech ukojí i mezi ojetinami. Každý kupující se ale zděsí, když zjistí, že základní motorizace nemá objem ani jeden celý litr.
Právě agregát 0.9 TCe je totiž zatím vrcholem downsizingu, kterým nejspíše také zůstane. Takhle nízko se v poslední době jiná automobilka nepodívala. Že jde o opravdovou hranu, dokládá i fakt, že do kompaktů se tenhle tříválec naštěstí nepodíval. To s o deci větší jednotkou se v Octavii potkáte snadno. A samozřejmě nejen v ní. Malému Capturu však přeplňovaná devítistovka stačí, tedy pokud vám není cizí klidná jízda. Pro tu dynamickou totiž vážně stavěny není. Jakmile z malého motůrku začnete ždímat všech 90 koníků, radost vám neudělá projev zvukový ani jízdní. Obří turbodíra umí kolikrát i pěkně potrápit.
Na druhou stranu se nejen projevem jedná o starou školu mezi turbomotory. Co vadí při jízdě, může potěšit spolehlivostí. Ta sice tradiční doménou Francouzů není, Renault Captur však v tomto smyslu nijak nevystupuje ze zaběhlých kolejí šedého průměru, i když jej pohání jenom malý tříválec. Samozřejmě záleží na tom, jak se k němu choval předchozí majitel. Malý crossover však nebývá častým služebákem, takže se mu spěchající noha a ruce toužící po odplatě, že nesvírají volant něčeho silnějšího, většinou vyhnuly.
Nakonec, nejlepší je si takovou ojetinu prohlédnout. Renault Captur 0.9 TCe vyrobený v roce 2014 se 75 000 km na tachometru před nedávnem testoval Dominik Parajka z webu dominiccars.sk. Chcete vědět, jak se mu auto líbilo?