Test ojetiny: Renault Captur 0.9 TCe (Dominiccars)

Renault Captur je jedním z pionýrů mezi malými městskými crossovery. Na trhu se objevil v roce 2013 a jeho první generace po modernizaci sjíždí z výrobních linek dosud. Pět uplynulých let je propast, jakou se teď snaží látat nejedna automobilka, například i naše Škoda.

Ta si tedy s crossoverem segmentu B vážně dává na čas. Lehce přes 4 metry dlouhý zvýšený vůz už dnes tvoří jeden ze základu portfolia, minimálně v Evropě. Renault Captur tak může být jením z prvních vozů, které rostoucí poptávku po takových vozech ukojí i mezi ojetinami. Každý kupující se ale zděsí, když zjistí, že základní motorizace nemá objem ani jeden celý litr.

Renault Captur, foto: Renault

Renault Captur, foto: Renault

Právě agregát 0.9 TCe je totiž zatím vrcholem downsizingu, kterým nejspíše také zůstane. Takhle nízko se v poslední době jiná automobilka nepodívala. Že jde o opravdovou hranu, dokládá i fakt, že do kompaktů se tenhle tříválec naštěstí nepodíval. To s o deci větší jednotkou se v Octavii potkáte snadno. A samozřejmě nejen v ní. Malému Capturu však přeplňovaná devítistovka stačí, tedy pokud vám není cizí klidná jízda. Pro tu dynamickou totiž vážně stavěny není. Jakmile z malého motůrku začnete ždímat všech 90 koníků, radost vám neudělá projev zvukový ani jízdní. Obří turbodíra umí kolikrát i pěkně potrápit.

Renault Captur, foto: Renault

Renault Captur, foto: Renault

Na druhou stranu se nejen projevem jedná o starou školu mezi turbomotory. Co vadí při jízdě, může potěšit spolehlivostí. Ta sice tradiční doménou Francouzů není, Renault Captur však v tomto smyslu nijak nevystupuje ze zaběhlých kolejí šedého průměru, i když jej pohání jenom malý tříválec. Samozřejmě záleží na tom, jak se k němu choval předchozí majitel. Malý crossover však nebývá častým služebákem, takže se mu spěchající noha a ruce toužící po odplatě, že nesvírají volant něčeho silnějšího, většinou vyhnuly.

Renault Captur, foto: Renault

Renault Captur, foto: Renault

Nakonec, nejlepší je si takovou ojetinu prohlédnout. Renault Captur 0.9 TCe vyrobený v roce 2014 se 75 000 km na tachometru před nedávnem testoval Dominik Parajka z webu dominiccars.sk. Chcete vědět, jak se mu auto líbilo?

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close