Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D
Málokterou značku lze s SUV a crossovery spojovat tak logicky jako právě tu japonskou se třemi diamanty ve znaku. Pionýrem byl model Outlander, a to ještě v době, kdy přechodné modely mezi hatchbacky a offroady nefrčely zdaleka tak jako dnes. Kompaktní Mitsubishi ASX doplnilo nabídku v roce 2010. V Americe však s těmito třemi písmeny nepochodíte, tam jde o Outlander Sport. Japonci mu zase familiérně říkají RVR.
My Evropané jej však známe pod názvem Mitsubishi ASX. Zkratka skrývá slova Active Sport Crossover. Ta jsou dnes mezi kupujícími stejně moderní jako 100% Bio Organic ve zdravé výživě. A to je fakt hodně. Konkurent Škody Yeti nebo Nissanu Qashqai zabodoval nejen dravým vzhledem, ale i dospělým jízdním projevem. Nakonec, spoustu orgánů mu daroval větší bráška – již zmiňovaný Outlander.
Dnes se Mitsubishi ASX stává velmi žádanou ojetinou v nejlepších letech. Nejlevnější kusy již pořídíte za méně než 200 tisíc korun, přičemž nejčastěji se v bazaru setkáte s vozy poháněnými vznětovou osmnáctistovkou. A právě s touto jednotkou otestoval tohoto japonského samuraje vyrobeného roku 2015 (tedy po faceliftu) Dominik Parajka z webu Dominiccars.sk. Potěšil ho stejně jako komisaře při nárazových testech EuroNCAP, které vynesly plný počet pěti hvězd?
To uvidíte ve videu. Jisté však je, že radost dělala majitelům spotřeba vznětové osmnáctistovky o výkonu 115 koní. Kromě ní byla v nabídce i o dvě deci menší jednotka a naopak jedna větší o objemu 2,2 litru. Víte ale, jak to s jetými diesely s DPF filtrem bývá…Zážehové jednotky jsou sice žíznivější, svůj apetit však vyvažují vyšší spolehlivostí. A v útrobách ojetých ASX ještě ševelí poctivé atmosféry v rozmezí 1,6 – 2 litry a 114 – 150 koní. Vybere si vážně každý.