Test ojetiny: Kia Sportage 2.0 CRDi (od Dominiccars.sk)
Slováci sice nemají žádnou svou velkou automobilovou firmu, přesto jde o národ, který v přepočtu na jednoho obyvatele na území svého státu vyprodukuje nejvíce aut. U našich východních sousedů se montuje i několik modelů, na něž tu mohou být po právu hrdí. Jedním z nich jsou i poslední dvě generace SUV Kia Sportage. Zatímco ta druhá se hřeje na pozicích nejprodávanějších kompaktních SUV, z té první se v mezidobí stala velmi žádaná ojetina, která už nestojí majlant. A právě takové z roku 2012 se podíval na zoubek Dominik Parajka z webu dominiccars.sk.
Testovaný kousek poháněl vznětový čtyřválec CRDi o objemu 2 litry, který už natočil 169 000 km. Jedná se tak o solidně zajeté auto, které by velkou část životnosti mělo mít před sebou. Zároveň velmi pěkně demonstruje i vůz, o který je zájem. Pohlednost SUV podtrhuje oranžová barva a na atraktivitě mu přidává výkon 100 kW a kroutící moment 375 N.m. V testu naměřená kombinovaná spotřeba přesahující hodnotu 7 litrů už vzbuzuje méně radosti. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že jde o čtyřkolku.
Když jsme u těch starostí, na podvozku je znát, že jde o jednoho z pionýrů této třídy, neboť šasi nenabízí zrovna největší komfort. K vyladění vozu s vysokým těžištěm vedla dlouhá cesta. Čechy nepotěší ani objem kufru, ani vyšší nakládací hrana. V tom je současná generace dál.
Na druhou stranu jde o poměrně spolehlivé, praktické a dobře odhlučněné auto, kterému, pokud by mělo najeto méně, ještě neskončila tovární záruka. Kia Sportage 3. generace rozhodně není špatné auto. Své o tom ví i Dominik Parajka, tak si ho pusťte.