Test ojetiny: Citroën Berlingo 1.6 HDI (do Dominiccars)

Dnešní obliba aut označovaných jako SUV je důkazem, že stále více dáme na styl a praktičnost ustupuje ne zcela do pozadí, ale přece jen stojí až za vzhledem. Stále však existuje skupina lidí, pro něž je auto především užitečná věc. Pokud někdo takový shání ojeté auto běžné velikosti, neměl by mu uniknout Citroën Berlingo. Jak jezdí po pěti letech v provozu a jaké má silné a slabé stránky, to zjišťoval Dominik Parajka z webu dominiccars.sk.

Pod ruce se mu dostala osobní dodávka vylepšená paketem patřícím k výbavě XTR. Poháněl ji vznětový motor 1.6 HDI, který může být taktéž důvodem pragmatiků sáhnout po Citroënu Berlingo. Jiným lidem tohle auto ani určené není. Už na první pohled je jasné, že ozdobou parkovišť u nákupních center nikdy nebude a vysoká stavba karoserie nepřeje ani drcení plynového pedálu v apexu okreskových zatáček.

Citroën Berlingo Multispace XTR, foto: M93, C-BY-SA 3.0 licence, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Citro%C3%ABn_Berlingo_Multispace_XTR_(II,_Facelift)_%E2%80%93_Frontansicht,_5._September_2012,_Wuppertal.jpg

Citroën Berlingo Multispace XTR, foto: M93, C-BY-SA 3.0 licence, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Citro%C3%ABn_Berlingo_Multispace_XTR_(II,_Facelift)_%E2%80%93_Frontansicht,_5._September_2012,_Wuppertal.jpg

Vždyť tohle je dodávka! Osobní, ale dodávka. A touhle optikou je na Citroën Berlingo potřeba koukat. 675 litrů v kufru při základní konstelaci a 3 kubíky v maximu jsou těmi důvody, proč si někdo tohle auto koupí. 5 pasažérů na palubě přitom nehýčká, ale v solidním komfortu odveze, kam je třeba.

A navíc za pár kaček. Kombinovaný průměr pod 6 litrů není naměřen závádějícím normovaným cyklem. V terénu na něj přišel sám Dominik Parajka. Co objevil dál? To zjistíte ve videu.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.