Tato auta se vyrábějí v České republice

I když je epidemie koronaviru problém zejména zdravotní, nutná opatření jej posouvají i do sféry sociální a ekonomické. Spoustě manažerů vznikají vrásky na čele a řadu firem čekají problémy. Provázanost ekonomiky pak způsobí, že tyto problémy pocítíme na vlastní kůži, i kdyby se naší osoby netýkaly. Českou republiku, jakožto stát významně závislý na výrobě automobilů, tedy relativně zbytného a drahého zboží, bude koronavirová ekonomická krize nejspíše hodně bolet. Je však třeba myslet pozitivně. Každý z nás se může pokusit ji svou troškou zmírnit. Jak? Nakupovat, a to především české výrobky – potraviny, oblečení…a třeba i auta. Víte vůbec, která auta se v České republice vyrábějí?

Škoda auto oslavuje 15 milionů vyrobených aut od spojení s Volkswagenem (na snímku Škoda Favorit, Octavia a Kodiaq), foto: Škoda auto

Škoda auto oslavuje 15 milionů vyrobených aut od spojení s Volkswagenem (na snímku Škoda Favorit, Octavia a Kodiaq), foto: Škoda auto

První nás samozřejmě napadne Škoda. Téměř kompletní portfolio mladoboleslavské automobilky určené pro západní trhy vzniká v českých luzích a hájích. Jedinou výjimkou je nejmenší a nejzelenější dnes už pouze elektrické Citigo. To vyrábějí naši východní sousedi v Bratislavě. Z pohledu podpory domácí ekonomiky je dobré zmínit, že, na rozdíl od u nás vyrábějících zahraničních značek, tu má Škoda i vývoj a je na ni navázána také řada tuzemských dodavatelů. Chcete nákupem auta co nejvíce podpořit domácí výrobu? Kupte si Fabii, Octavii, Scalu, Superb nebo jejich SUV-bratříčky.

Hyundai Tucson, foto: Hyundai

Hyundai Tucson, foto: Hyundai

Jednou z evropských centrál korejské značky Hyundai jsou moravské Nošovice. I zde vyráběné modely tak dávají práci Čechům a lze je chápat jako tak trochu české. Co že tu montují? V první řadě všechny karosářské verze bestselleru značky – Hyundai i30. Z výrobních pásů tu sjíždí také o něco větší SUV Hyundai Tucson i menší crossover Hyundai Kona. Nejmenší i největší modely značky jsou ale jiné provenience.

Toyota Aygo, foto: Toyota

Toyota Aygo, foto: Toyota

A pak je tu ještě Kolín. V továrně TPCA se naopak daří malým modelům. Dokonce těm nejmenším. Nikde jinde nevznikají Peugeoty 108, Toyoty Aygo ani Citroëny C1. Jejich čas se chýlí, ale továrna by zavřít neměla. Ujme se jí Toyota a vyřeší problém, který ji vznikl brexitem. Japonci (v Evropě) opustí segment miniaut a pomyslnou nálepku “made in Czechia” bude nově dostávat příští generace malého vozu Toyota Aygo.

Je to všechno? Ne tak docela. I u nás existují garážovky, jako například Kaipan ze Smržovky a v budoucnu možná i producent stylových elektromobilů z Plzeňska. Ani v jednom případě se ale nejedná o auta pro běžné rodinné cestování.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.