Suzuki představilo nový Swift
Historii Suzuki Swift, jak ho dnes známe, počítá japonská automobilka od roku 2004. Od té doby se tohoto malého auta ve dvou generacích po celém světě prodalo více než 5,3 milionu. Suzuki nyní představuje generaci třetí ve specifikacích pro japonský trh. Tam se začne prodávat 4. ledna. Evropská premiéra proběhne v Ženevě a u dealerů se tenhle důležitý model objeví zřejmě kolem poloviny roku.
Design nového Swiftu nepřekvapí. Suzuki několik obrázků uniklo a i my jsme už informovali o tom, jak bude soupeř Fabie vypadat. Teď se jen potvrdilo, že, stejně jako při střídání minulých dvou generací, půjde o evoluční změnu vzhledu. Základní linie zůstávají a Swift bude nadále osobitým zástupcem B segmentu. V něm bude patřit k nejmenším. Šířka zůstává zachována, o pár milimetrů se prodlouží rozvor, zmenší výška i délka. Zájemci o větší auto sáhnou po Balenu. S tím Swift sdílí roztodivnost zadních partií, díky kterým malé Suzuki působí poněkud těžkopádným dojmem.
Chování na silnici by ale takové rozhodně být nemělo. Hmotnost vozu se bude pohybovat kolem 900 kilogramů. Pokud se Japoncům povede úplně nepohřbít podvozek, který má v současné generaci hodně co říci, může být Swift jednou z voleb nadšených řidičů. A to i přes skromný objem výhradně zážehových agregátů. Největším bude přeplňovaná čtrnáctistovka pod kapotou provedení Sport. Jeho příchod je však hudbou vzdálenější budoucnosti, byť v kontextu hmotnosti pod tunu a výkonu kolem 140 koní hudbou velmi harmonickou.
Základ však bude poháněn čtyřválcovou dvanáctistovkou, která bude dostupná i jako mild hybrid SHVC. V Balenu je tenhle motor naladěn na 66 kW a v evropském Swiftu tomu asi nebude o mnoho jinak. Z hlediska objemu i výkonu půjde tedy o velmi zajímavou základní hodnotu ve třídě malých aut. Tento motor bude nejspíše k dispozici s manuální převodovkou nebo bezestupňovým CVT. Milovníkům přeplňování udělá radost tříválec o objemu jeden litr. Ten v Balenu poskytuje výkon 82 kW. Oficiální zpráva o jeho změně pro Swift nehovoří, některá média však uvádí pokles na 75 kW a dokonce možnost hybridního uspořádání i pro tento motor. Kolem litrového přeplňovaného hybridu by však Suzuki zřejmě dělalo větší humbuk. Jisté je, že sílu tříválce bude na kola přenášet manuální nebo šestistupňová automatická převodovka. Vzhledem k tomu, co víme o současném Balenu i záhy příchozím Ignisu nejsou výše zmíněné informace překvapením.
Překvapivé není ani množství elektronických asistentů a pomocníčků. Adaptivní tempomat, systém nouzového brzdění, hlídání jízdy v pruhu nebo parkovací kamera jsou jen částí kompletního výčtu.
Sympatické od Suzuki je to, že se při prezentaci neomezuje na obrázky vozů v nejvyšší výbavě na velkých kolech. Prohlédnout si tak můžeme i chudší černé provedení s plechovými disky, které sice vedle ospojlerovaného provedení RS vypadá poněkud smutně, ale jiné základní verze umí být o poznání ošklivější. Takovým středem je pak japonský výbavový stupeň ML v červené barvě. Specifikace pro Evropu samozřejmě zatím známé nejsou.