Superb startuje v Číně
Čínský trh je pro českou automobilku Škoda auto klíčový. V loňské roce zde bylo prodáno více než 281 000 Škodovek. To je téměř čtvrtina produkce celé firmy. Nyní v Číně startuje její vlajková loď Superb.
Škoda Superb se v Říši středu prodává od roku 2009. Za 6 let si zde zákazníci koupili přibližně 218 000 těchto vozů. Teď, 4 měsíce po uvedení nového Superbu v Evropě, přichází tento model i na místní trh. Škoda si od tohoto povedeného auta střední třídy slibuje především významné posílení prodejů. Ve střednědobém horizontu by se ráda přiblížila k prodejům půl milionu vozů ročně. Nebo ještě lépe půlmilion pokořila. Mělo by tím pádem dojít ke zdvojnásobení (!) odbytu. Celkem se v Číně od roku 2007, tedy od nástupu značky na místní trh, prodalo více než 1,5 milionů aut s okřídleným šípem ve znaku.
Letos se za prvních devět měsíců roku prodalo v Číně bezmála 200 000 vozů značky Škoda. To je v porovnání s loňským obdobím leden – září růst o 0,7%. O tom, že by se vývoj s nástupem nového Superbu mohl ještě zlepšit svědčí i prodeje Superbu v západní Evropě. Porovnání prodejů tohoto modelu v září 2015 a září 2014 hovoří jasně – nárůst prodejů o 122,1%. V tomto kontextu se cíl Škody v Číně nezdá až tak nerealistický.