Subaru představilo v Los Angeles koncept nové Impreza sedan

Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

O novém japonském konceptu sedanu jsme vás informovali už když Subaru uvolnilo první náznakovou fotografii. Na autosalonu v Los Angeles je studie Subaru Impreza sedan k vidění v celé své kráse a k výrobě má o poznání blíž, než studie hatchbacku z výstavy v Tokiu.

Subaru Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Subaru Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Subaru Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Subaru Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Subaru Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Subaru Impreza sedan concept, Zdroj: Subaru

Fuji heavy industries, pod který značka Subaru spadá, dává tak svým fanouškům k dispozici další ochutnávku toho, co mohou očekávat od nové generace dnes už legendárního automobilu nižší střední třídy. Od roku 2007 nás nemůže překvapit, že se Impreza bude prodávat jako hatchback, byť od svých začátků v první polovině devadesátých let ji máme spojenou s karoserií typu sedan. Zatímco sedan  generace z konce minulé dekády vypadal jako po nezdařilé plastické operaci  hatchbacku, tvary současného konceptu sedanu jsou velmi příjemně vyvážené a zároveň odvážné. Navíc to vypadá, že u Subaru našli svůj svébytný designový jazyk, který v Evropě prezentuje současná generace Outbacku, WRX a nově i Levorgu a v němž bude Impreza pokračovat. A ten je (alespoň tedy mnou určitě) na starém kontinentu mnohem stravitelnější, než design, který Subaru vyznávalo dříve, nebo který praktikuje řada asijských značek dnes. Je ale třeba si uvědomit, že se jedná o koncept a spousta detailů se zřejmě do výroby nedostane. Jen namátkou fešácká a velmi designová zpětná zrcátka s integrovanými blikači budou zřejmě v sériové verzi poněkud civilnější a klasičtější.

Subaru uvolnilo také rozměry nového konceptu. Na délku měří 4,55 metru, na šířku 1,78 metru a na výšku 1,45 metru. Rozvor náprav činí 2,67 metru. Nový koncept je osazen devatenáctipalcovými koly s širokými pneumatikami 235/40. Vůz bude zřejmě osazen zcela novou generací agregátů. Co je jisté, je symetrické pohon všech kol, který bude z Imprezy dělat opět “něco lepšího”. Na novou generaci tohoto Japonce bychom si měli počkat do druhé poloviny příštího roku.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *