Škoda vysílá k Bodamskému jezeru čtveřici veteránů

Limuzínu, teréňák, klasický kompakt a kupé vysílá na soutěž historických vozidel a youngtimerů Bodensee Klassik mladoboleslavská automobilka. Letošní ročník startuje 2. května a určitě na něm uvidíme
luxusní sedan ŠKODA SUPERB 3000 OHV, klasický vůz ŠKODA OCTAVIA slavící letos šedesáté výročí, SUV TREKKA a poslední sériové kupé s okřídleným šípem ve znaku – vůz ŠKODA RAPID 135. Bodamské jezero na pomezí Německa, Rakouska a Švýcarska a okolní půvabná krajina nabídne účastníkům osmého ročníku soutěže řadu nových úseků a zkoušek. Mladoboleslavskou automobilku tu letos zastoupí pestrá čtveřice samohybů vyrobených mezi lety 1939 a 1988.

ŠKODA SUPERB 3000 OHV byla vyrobena je nejstarším z nich. Jedná se o verzi s rozvorem 3300 mm a mohutnou více než pětimetrovou karoserií s až třemi řadami sedadel. Prosklená přepážka diskrétně odděluje prostor pro posádku od míst pro plebejské řidiče a spolujezdce. Šestiválec o objemu 3,1 litru dosahoval výkonu 85 koní a autu umožnil uháněl rychlostí až 125 km/h.

Škoda Superb 3000 OHV, foto: Škoda auto

Škoda Superb 3000 OHV, foto: Škoda auto

ŠKODA OCTAVIA u Bodamského jezera připomene 60 let od premiéry. Tato modelová řada dosáhla počátkem 60. let řady významných sportovních a obchodních úspěchů v Evropě i zámoří. Základem byl tehdy agregát o objemu 1,1 litru a výkonu 40 koní.

To TREKKA je vlastně raritou. Na Novém Zélandu postavený vůz na základech první Octavie lze snadno nazvat předchůdcem dnešních SUV, i když tak spíše vypadá, než že by na tom bylo mnoho pravdy po technické stránce. V letech 1966-1972 vznikla v téměř 3000 exemplářích a šlo tehdy o první osobní automobil vyráběný v zemi Maorů a ptáků kivi.

Škoda Trekka, účastník setinové rallye Sachsen-Classic

Škoda Trekka, účastník setinové rallye Sachsen-Classic

To ŠKODA RAPID 135 z roku 1988 je stará známá z tuzemských silnic. Poslední zástupce klasické škodovácké koncepce vše vzadu a zároveň poslední sériové kupé ze znakem Škody pohání čtyřválec o objemu 1289 cm3 a výkonu 58 koní. Inovativní osmikanálová hlava válců umožnila spalovat i bezolovnatý benzín. Pětirychlostní převodovka zase stála za rychlostním maximem v podobě hodnoty 150 km/h.

Bodensee Klassik 2019 navšítíví město Bregenz, centrum rakouské spolkové země Vorarlbersko, vápencových Lechtalské Alpy s řadou strážných hradů nebo německý region Allgäu, proslulý nedotčenou přírodou. Řidič a spolujezdec se však budou kochat spíše pohledem na hodinky a rychloměr, neboť v této soutěži půjde o projetí tratě v přesném čase.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close