Škoda VisionS je tu, koukejte na nový Kodiaq

Škoda VisionS, zdroj: Škoda auto

Škoda VisionS, zdroj: Škoda auto

Nadpis článku zní, pravda, trochu megalomansky. Určitá míra přehánění je ovšem na místě. O tom, že Škoda chystá velké SUV už kolují legendy od dob prvního nakouknutí mladoboleslavských do segmantu SUV modelem Yeti. Na sériovou verzi Škody Kodiaq si ještě chvíli musíme počkat. Do Ženevy je ovšem přichystaná studie Škoda VisionS, jejíž první obrázky automobilka již uvolnila. Pokračuje tak v trendu postupných ochutnávek, který se pro ni stal v posledních letech typickým. Jak daleko mají obrázky tohoto konceptu k budoucímu Kodiaqu si můžete udělat obrázek, pokud v hlavě zapátráte po zeleném konceptu VisionC a srovnáte jej s aktuálním Superbem. Ne, stejný vůz to nebude, ale základní linky budoucího produkčního velkého SUV jsou před vámi.

Škoda VisionS, zdroj: Škoda auto

Škoda VisionS, zdroj: Škoda auto

4,7 metru dlouhý a 1,9 metru široký vůz v Ženevě ale zřejmě překvapí více, než se očekávalo. Škoda jej hodlá představit jako úsporný a vysoce účinný plug-in hybrid. Zřejmě už i v Mladé Boleslavi pochopili, že kromě trendu zvýšených krabic je třeba začít sledovat také “ekotrend”. A když je elektromobil s okřídleným šípem ve znaku zatím pouze sci-fi, dočkáme se hybridu. Kombinace elektromotoru a spalovacího pohonu se za současného stavu věcí jeví stejně racionálněji než čistá elektromobilita.

Zajímavě vypadá také dynamika konceptu. Vůz akceleruje se systémovým výkonem 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Až utopicky zní spotřeba 1,9 litru benzinu na 100 kilometrů. Čistě na elektřinu dokáže VisionS ujet až 50 kilometrů a celkový dojezd dosahuje k tisícovce kilometrů. To vše má dokázat spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm, jenž spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je navíc umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Škoda to nazývá inteligentním pohonem všech kol.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close