Škoda udělá své kompaktní SUV ještě stylovějším. Představila edice Karoq Scout a Karoq Sportline

Móda SUV je zvláštní. Lidem se líbí, protože jim vyhovuje vyšší pozice sezení, pocit bezpečí a zejména vzhled, který z jejich majitele pro okolí staví do role aktivních lidí. Zároveň však stále v automobilovém průmyslu existuje trend nazývat vše názvy obsahujícími slovo sport. Velká kola, tvrdý podvozek, nízkoprofilové pneumatiky, červené lakování. Po tom také lidé touží. Škoda nyní hodlá uspokojit ty, kterým se líbí její kompaktní SUV, ale zároveň by raději něco drsnějšího nebo naopak sportovnějšího. Přichází Škoda Karoq Scout a Karoq Sportline.

Škoda Karoq Scout bude představena v říjnu na autosalonu v Paříži. Již nyní ale automobilka uvolnila řadu informací. V první řadě jsou to fotografie, ze kterých lze vyčíst designové změny. Správě očekáváte mohutné oplastování ve stříbrné barvě a velká kola z lehkých slitin. Karoq Scout obuje průměr 18 nebo 19 palců. Lepší dojem ale budete mít i z interiéru. Sedadla mají být potažena novými materiály a vyvedena s kontrastními švy, použit bude obkladový materiál imitující dřevo. Řidič si užije kožený volant a nerezové pedály, posádka spíše ambientní osvětlení.

Škoda Karoq Scout, foto: Škoda auto

Škoda Karoq Scout, foto: Škoda auto

Outdoorový Karoq bude ve všech případech vybaven paketem pro špatné cesty i pohonem všech kol. Ta bude roztáčet zážehová patnáctistovka TSI (110 kW) kombinovaná s dvouspojkovým automatem DSG nebo vznětový dvoulitr TDI naladěný na 110 nebo 140 kW. Slabší bude standardně dodáván se šestistupňovým manuálem, nejsilnější Škodu Karoq Scout koupíte pouze se sedmistupňovým automatem.

Škoda Karoq Sportline bude druhou hvězdou stánku naší automobilky na autosalonu pod Eiffelovou věží. V tomto případě designéři ukazují na dynamiku a sportovní emoce. I proto je tato Škoda nyní prezentována v červené barvě. Vše opět podtrhují velká devatenáctipalcová kola, lze však zvolit i průměr o jeden či dva palce menší. Show pokračuje i po usednutí do vozu. Stará se o ni černá stropnice a potahy i sloupky vyvedené ve stejné barvě. Nerezové pedály své místo našly i zde, stejně jako kožený volant, v tomto případě však doplněný o perforaci a kontrastní švy. Jako v kokpitu F1.

Škoda Karoq Sportline, foto: Škoda auto

Škoda Karoq Sportline, foto: Škoda auto

Karoq Sportline by měl však také sportovně jezdit. Schopnosti podvozku v tuto chvíli nezhodnotíme, ale sílu pod kapotou můžeme. Vznětová část motorové palety jako by z oka vypadla Scoutu, pouze slabší jednotka má být dostupná jak s pohonem přední nápravy, tak i všech kol. Stejně tak může sportovní verzi pohánět zážehová jednotka 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Předokolku v takovém případě koupíte s manuálem, čtyřkolku s automatem DSG. Vrcholem nabídky je pak zážehový dvoulitr TSI o výkonu 140 kW. Ten bude k mání výhradně jako čtyřkolka párovaná se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close