Škoda Scala: první test (Motor.TV)
Zatímco čeští motorističtí fanoušci netrpělivě očekávají premiéru nového mladoboleslavského hatchbacku nižší střední třídy, vybraní zahraniční novináři už vůz Škoda Scala projeli a první testy tak již visí na webu a Youtube. S maskovaným prototypem se v kulisách tuzemského barevného podzimu a Českého ráje svezli také ti z Motor.TV. Kromě toho vyzpovídali i zástupce značky. Klíčovou otázkou zůstává, zda se Škoda Scala odpoutá od Rapidu nejen jménem, ale i celkovým dojmem. To je totiž zřejmě hlavní cíl inženýrů z Mladé Boleslavi. I Rapid se Škoda snaží prodávat coby zástupce nižší střední třídy, zejména britští motoristé jej však poprávu spolu s francouzskými sedany řadí do zvláštního mezisegmentu B+. To Scala má být jednoznačným kompaktem, v některých ohledech dokonce lídrem třídy. Řeč je zejména o rozměrech v interiéru, o čemž jsme vás informovali před několika dny.
Dojem z vozu však dělají i jiné aspekty – jízdní vlastnosti, kvalita materiálů i na méně exponovaných místech a v neposlední řadě výbava. To poslední jmenované by mělo být v pořádku. Už i malá Fabia nabízí snad všechny vychytávky, které by člověk mohl po kompaktním autě chtít. Z hlediska bezpečnosti a konektivity určitě. Některé řidiče tak zřejmě bude pouze zajímat, zda Škoda Scala dostane vyhřívaný volant. Informačně zábavní systém pak má být na velmi vysoké úrovni, o čemž svědčí i obří displej mezi předními sedadly a příplatkový digitální přístrojový štít, zřejmě podobný tomu z Volkswagenu Polo.
Design interiéru známe z první skici. Z ní je patrné, že na cestující čeká tradiční mladoboleslavský feel, který ale doplní řada emotivních hran a ostřejších řezů. Zástupci Škody hovoří i o kvalitních materiálech kolem posádky. Jak moc jde o PR a jak moc to bude pravda, na to si budeme muset ještě počkat. Malou nápovědu však ve sdíleném videu od Motor.TV dostanete.
Hlavní otázkou tak zůstává, jak moc se jízdní projev Scaly, postavené na podvozkové plošině MQB A0 určené pro menší vozy, přiblíží kompaktnímu mainstreamu. Tvůrci videa jsou přesvědčeni, že dost. Maskovaný prototyp určitě nebyl odladěn stejně jako budoucí sériové kusy, ale kritika v tomto směru nezní. Není se co divit. Seat Ibiza nebo Volkswagen Polo, tedy auta postavená na stejné platformě, svým dospělým jízdním projevem velmi překvapují.