Škoda Felicia Fun: Když se v Boleslavi odvázali

Největší česká automobilka se (díky bohu) za posledních třicet let přeměnila v mainstreamový chrlič běžných vozů. Málokterý její model se tak v budoucnu může stát ceněným veteránem. Jeden však z řady vyčnívá. V roce 1997 se v ceníku mladoboleslavské značky objevil kanárkově žlutý úkaz, který by v dnešní době jen těžko pronikal do produkce. Škoda Felicia Fun se tak pomalu dostává do let, kdy se stane ozdobou každého srazu zralých aut.

Škoda Felicia Fun, foto: Škoda auto

Škoda Felicia Fun, foto: Škoda auto

Ve druhé polovině devadesátých let bylo třeba jménu Felicia dodat lesk. Dařilo se tak činit na kolbištích rally, ale to nestačilo k tomu, aby notně vylepšený Favorit, vyvinutý o desetiletí dříve sklízel tržní úspěch. Koho by napadlo udělat stylovku z té nejpraktičtější verze pro živnostníky. Pick-up dostal veškerou v té době možnou výbavu, druhou řadu sedadel, která spolu se zadním čelem kabiny zajížděla za řidiče nebo se vyklopila do prostoru pro náklad, a spoustu tehdy stylových doplňků. Leckdo neznalý by dnes Felicii Fun označil za dílo šíleného tunera, ale taková byla prostě doba. Zadní spojler, žlutá litá kola a mohutné oplastování frčelo. Auto bylo dostupné pouze ve speciální barvě žlutá Fun a za příplatek se dalo opatřit laminátovou nástavbou.

Pod kapotou se ale žádná divočina neudála. Základní motorizací se stala zážehová třináctistovka. Poněkud dynamičtější jízdu nabídla skvělá šestnáctistovka. O nějaké rychlosti to ale s tímhle autem nebylo. Od prvopočátku šlo o pokus udělat z Felicie něco unikátního. A to se povedlo a platí to dodnes. Celkem se totiž mezi léty 1997 a 2001 vyrobilo pouze 4016 kusů tohoto vozu, většina na vývoz. Podle Wikipedie bylo v České republice před deseti lety registrováno 176 Felicií Fun. Dnes situace určitě růžovější nebude.

 

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close