Škoda Fabia RS (1. generace) – divná kombinace

I z bran výrobního závodu v Mladé Boleslavi vyjelo několik modelů, kterým svět neporozuměl. Felicia Fun nebo Roomster jistě mají své fandy, masovou oblibu si ale nezískali. A podobně dopadla i Škoda Fabia RS 1. generace.Za uši dostala už v Top Gearu a, zatímco našinec tohle malé auto s velkým motorem, slušnou dynamikou a brilantní spotřebou může, v zahraničí často jen zvedali obočí. Jmenuje se RS, má divné nárazníky a spojlery a pod kapotou chrochtá turbodiesel. To je nějaké zvláštní, ne? Navíc ani dynamicky to není kdovíco. Stovka lehce pod deset vteřin tedy vážně není žádný gepardí sprint a těžká jednotka nad přední nápravou také neslibuje radost v zatáčkách, přesto jste ale koupí nejmenšího boleslavského eReSa něco získali.

Škoda Fabia RS, foto: Andrew Bone, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:%C5%A0koda_Fabia_I_RS#/media/File:Skoda_Fabia_vRS_(7914423470).jpg

Škoda Fabia RS, foto: Andrew Bone, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:%C5%A0koda_Fabia_I_RS#/media/File:Skoda_Fabia_vRS_(7914423470).jpg

Tím něčím je především prestiž. Ty obří nástavce a nárazníky jsou totiž z nouze ctnost. Když se na základu Fabie měla postavit bestie do WRC, bylo třeba základní model poněkud přifouknout, aby nabral potřebné 4 metry délky. No a soutěžák musel mít základ v nějakém sériovém voze – a tak vznikla Fabia RS, kterou si s tou běžnou nebylo možné splést. Každý, kdo v ní svého času seděl, křičel do světa, že má sporťák…

Co na tom, že sportovní nabízela pouze vzhled? Takhle to nakonec spousta modelů má dodnes. Tahle Fabie uměla totiž něco jiného – jezdit za 5 litrů. Ten chrochťák pod kapotou totiž není nic jiného, než legendární 1.9 TDI, tentokrát naladěná na 96 kW. Čtyřválec to není nijak charakterní, avšak trvanlivost a spotřebu nabídl nepřekonatelnou.

A aura žluté nebo červené Fabie tak nějak vyzařuje dodnes. Jinak si totiž nelze vysvětlit ceny ojetin. Škoda Fabia RS je oproti klasickým kusům výrazně dražší i jako ojeté auto a je to vlastně dobře. Je výrazným a dnes na silnicích ne příliš častým střípkem historie mladoboleslavské automobilky, čímž jde vlastně o exkluzivní záležitost.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.