Sezóna zimních pneumatik se blíží, aneb 3 důvody, proč obout českou novinku Barum Polaris 5

Tradiční český výrobce vlastněný německým kapitálem a podporovaný německou technologií připravil na letošní sezónu novinku do svého portfolia. Zimní pneumatika Barum Polaris 5 navazuje na úspěch svého předchůdce, od kterého se liší nejen číslem v názvu.

  1. Dobrá cena

Čím se naopak neliší, to je určení pneumatiky. Stále se jedná o nabídku, která v sobě skrývá průnik mezi solidním záběrem na břečce i sněhu a slušnou cenou. Tak to alespoň vnímá velká část motoristů. Otrokovické gumárny nemusí křičet do světa, že jejich výrobek zajišťuje bezprecedentní jízdní vlastnosti a ovladatelnost vozu v astronomických rychlostech nebo na závodním okruhu. To nakonec ani nedokáže. Jejich zimní pneumatika je určená pro běžnou jízdu běžnými rychlostmi. Během ní funguje zcela spolehlivě.

zimní pneumatika Barum Polaris 5, foto: Barum

zimní pneumatika Barum Polaris 5, foto: Barum

  1. Určení pro středoevropské zimy

Víte, co prověří univerzálnost zimní pneu úplně nejlépe? Je to právě středoevropská zima, kdy se během jednoho, dvou měsíců vystřídá podzimní slota s deštěm a blátem, arktické mrazy, sněhová nadílka i suché, slunečné a téměř jarní počasí. V takovém případě, se vám nad testy zimních pneu zatočí hlava, neboť obvykle ukáží na přeborníky v jednotlivých disciplínách, s univerzály je to složitější. Vývoj pneumatiky Barum Polaris 5 probíhající právě v našich končinách by měl její univerzálnost zaručit.

zimní pneumatika Barum Polaris 5, foto: Barum

zimní pneumatika Barum Polaris 5, foto: Barum

  1. Pěkný dezén

Jestli lze o něčem s úspěchem pochybovat, je to vzhled dezénu Barum Polaris 3. Velké gumové knoflíky se podepsaly na jeho vlastnostech, málokdo jej však obul na auto, kterým se rád kochá. S nástupem Pětky se situace mění. Stále se sice bavíme o solidní střední třídě, přesto šípový dezén vzhledem rozhodně neurazí.

Při jeho návrzích a optimalizaci však měli jistě inženýři na mysli leccos, jen ne design konkurující drahým modelům prémiových značek. Ani testy pneu obvykle tuto položku nezohledňují. Dezén má být hlavně funkční, a i v případě novinky ze stáje Barum tomu tak má být.

Dezénové bloky se ostrými hranami snadno zařezávají do sněhu, což se pozitivně podepisuje na reakcích i délce brzdné dráhy. Desítky drobných drážek na každé lamele navíc zlepšují trakci na kluzkém povrchu. Síť drážek nejen dobře vypadá, ale má kvalitně odvádět vodu, sníh nebo sněhovou břečku ze středu pneumatiky. Větší styčná plocha s vozovkou oddaluje nástup aquaplaningu nebo snowplaningu.

Při práci na dezénu se inženýři zároveň zaměřili i na komfort přepravy a její ekonomičnost. Jízda s Barum Polaris 5 má být nejen stabilní, ale i poznání tišší než v případě předchozích modelů z Moravy. Na čerpací stanici zase potěší velmi nízký valivý odpor, díky němuž lze snáze dosáhnout nižší spotřeby paliva a úsměvu při placení na pumpě.

Chcete-li letos řešit povinnost zimních pneu nákupem nového obutí, určitě si na webu dohledejte podrobné informace o zimní pneumatice Barum Polaris 5.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

x