Sezóna kabrioletů je tu
Rychlý nástup léta znamená významný nárůst prodejů aut bez střechy. Jen společnost AAA Auto u nás zatím takových vozů prodala 50. To je oproti loňsku nárůst o 40%. Sezóna kabrioletů je tak podle všeho zahájená.
Dalších osmnáct kabrioletů firma prodala v ostatních zemích, v nichž působí, tedy na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Ačkoli se z hlediska všech prodejů jedná o velmi malé objemy, je setrvale stoupající zájem o tyto vozy jedním ze současných trendů trhů s ojetinami. I na tom je vidět, že prostě bohatneme.
„Na stále vyšší poptávku po vozech se stahovací nebo odnímatelnou střechou jsme si během několika posledních let již víceméně zvykli a nijak nás nepřekvapuje, i když jejich loňský boom s více než dvěma sty prodaných vozidel jsme považovali za mimořádný. Letošní dubnová čísla nicméně loňský rok ještě daleko předčila,“ komentuje aktuální vývoj poptávky Karolína Topolová, generální ředitelka AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. „Vysvětlujeme si to jednak čím dál tím teplejším počasím i v našich zeměpisných šířkách a jednak zvyšující se životní úrovní a stupněm saturace domácností klasickými vozy, ale možná také kulturními vlivy, případně kombinací všech těchto faktorů.“
Hlavním trhem pro kabriolety je jednoznačně Česká republika, která se tím zcela vymyká zbytku středoevropského prostoru. „Zatímco čeští řidiči si u nás v prvních čtyřech měsících roku pořídili na padesát kabrioletů, v několikanásobně větším Polsku to bylo desetkrát méně. A na Slovensku se letos dokonce jejich odbyt meziročně snížil o více než polovinu,“ uvedla Karolína Topolová. „To lze jistě částečně připsat na účet současné skvělé kondice českého hospodářství, ale jen tím to nebude. V Češích zřejmě záběry z oblíbených road movies rezonují přece jen silněji a romantická jízda s otevřeným nebem nad hlavou pro ně má větší cenu než pro ostatní Středoevropany. Už loni koupili celkem 126 kabrioletů, více než 60 procent celkového odbytu ve všech čtyřech zemích.“ Společnost AAA AUTO na zvýšenou poptávku reaguje. Na začátku května pro české zákazníky připravila třicítku vozů se stahovací nebo odnímatelnou střechou.
Repro: Temper Communication