Rychlý test: Ssangyong Korando

Automobily ne moc známé korejské značky u nás zrovna nezdomácněly. Ssangyong to v České republice zkouší už poněkolikáté a i díky malému množství autosalonů se s jeho výrobky dvakrát často nesetkáte. O to více jsem rád, že se mi dostalo možnosti alespoň na pár desítek kilometrů vyzkoušet jeden z klíčových modelů automobilky, ne-li ten v Evropě zcela nejdůležitější – Ssangyonyong Korando s naftovým motorem 1.6 XDI.Soupeř Škody Karoq boduje klíčovým aspektem – cenou. Za šest set tisíc dostanete pohledné rodinné auto s dieslem a výbavou Style plus, která musí stačit snad každému. Kromě obligátní automatické klimatizace ji charakterizují i LED světlomety nebo vyhřívání předních sedadel i volantu.

Ssangyong Korando, foto: Ssangyong

Ssangyong Korando, foto: Ssangyong

Korejská auta jsou často (a ta starší po právu) vysmívána kvůli kvalitě interiéru. V případě SUV Ssangyong Korando je v tomhle směru jasno hned po usednutí. Tvarům chybí jakékoli “asijské” výstřelky. Palubní deska by mohla být vmontována do jakékoli Škody a nikoho by to nepopouzelo. Zpracování na solidní úrovni, materiály jakbysmet. Ergonomie pak drží předchozí trend. Potěší velký displej informačně-zábavního systému. Jedna piha na kráse se ale přece jen najde. Nevím, kdo Korejcům radil s výběrem látky potahů. Prémie by si za to odnést neměl. Jakási umělá teplákovina není příjemná ani na pohled ani na dotek. Na druhou stranu je všude pro běžně velkého člověka dostatek prostoru, a to platí i o kufru.

Ssangyong Korando, foto: Ssangyong

Ssangyong Korando, foto: Ssangyong

Klíčové ale je, jak takové rodinné auto jezdí. Rozčilovat se u levného kompaktního SUV, že si zatáčkovitou okresku nedává jako předkrm, by asi nebylo fér. Stejně tak by nebylo fér, kdybych po tak krátkém testu psal o spotřebě. Co vím, je, že auto skvěle filtruje nerovnosti, a to i akusticky. Podvozek i motor je na korejské poměry vůbec velmi dobře odhlučněný. Motor je pak silný tak, jak si jen u vznětové šestnáctistovky představuji. Na kilometr s pevným startem bych volil jiné auto, ale v běžném provozu cítíte slušnou výkonovou rezervu. Pro rodinu ideál. Dobrou zprávou je i fakt, že s automatem si tenhle agregát celkem rozumí. Rodinné pohodě tak nemá co bránit.

 

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.