Rok 2016 byl rekordní i pro kolínskou TPCA
Rok 2016 byl pro většinu automobilek úspěšný. Západní svět je dávno venku z krize, velká část východu ekonomicky roste a nové automobily jdou jako symbol úspěchu na dračku. Na této vlně se veze i středočeská továrna TPCA vyrábějící nejmenší Peugeoty, Citroëny a Toyoty.
V uplynulém roce opustilo výrobní linky kolínského závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) 220 606 automobilů, což je nejvyšší počet od roku 2011. V porovnání s rokem předchozím zdejší výroba o sedm desetin procenta vzrostla.
X faktor funguje, protože nejúspěšnějším z francouzsko-japonsko-českých trojčat byla vloni Toyota Aygo. Na celkovém čísle se podílela 40% a 88 505 kusy. Peugeot 108 s 30% (66 534 ks) a Citroën C1 s 30% (65 567 ks) byly ovšem úspěšní také. Zajímavostí je, že necelá třetina kolíňat byla vloni vyrobena s pravostranným řízením a 13,5% prťat bylo osazena automatickou převodovkou. Mezi zákazníky vede pětidveřová (82%) karoserie nad třídveřovou a litrový motor (87%) nad dvanáctistovkou.
Z bran kolínské TPCA míří nejvíce vozů do Velké Británie (29%, 63 987 ks), Francie (17,4 %, 38 345 ks) a Itálie (13,2 %, 29 046 ks). Žebříček prvních pěti zemí uzavírá Německo s 9,8% (21 541 ks) a Holandsko 8,1 % (17 831 ks).
Bez zajímavosti není ani to, že v individualizované době mezi hravými miniauty stále nejvíce zákazníků sáhne po bílém voze. 36,8% (81 271 ks) zákazníků zvolilo právě tuto barvu. Další v pořadí pak jsou červená (16,8%, 37 009 ks), metalická černá (9,9%, 21 905 ks), metalická stříbrná (9,4%, 20 759 ks) a metalická tmavá šedá (8,8 % , 19 484 ks). Stoupá rovněž obliba dvoubarevné kombinace (s barevně odlišenou střechou), což je specialita druhé generace městských aut, která se v TPCA začala vyrábět v roce 2014.
zdroj: TPCA