Řidiči během Economy run dokázali spotřeby vozů stlačit spotřeby ke 3l/100km

Při tradiční soutěži o nejnižší spotřebu Economy run dosáhla vítězná posádka kategorie benzinových vozů s modelem Škoda Citigo 1,0 MPI průměrné spotřeby pouhých 3,2l /100 km. Vítězná posádka v kategorii Diesel trať absolvovala ve voze Škoda Octavia 1,6 TDI s průměrnou spotřebou 3,1l/100 km.


V hodnocení vozů poháněných stlačeným zemním plynem (CNG) vyhrál vůz Citigo G-Tec s průměrnou spotřebou 2,2 kg/100 km. Kompletní výsledky jsou kdispozici na stránkách www.economyrun.cz.
S 51 posádkami dokázal 36.ročník závodu Economy run, konaný 23. září, že je stále velmi žádaný mezi příznivci úsporné jízdy. V letošním roce byla vedle kategorií pro vozy s benzinovými a naftovými motory poprvé vypsána také kategorie vozů s pohonem na CNG.

Škoda Citigo G-Tec na trati Economy run, zdroj: Škoda auto

Škoda Citigo G-Tec na trati Economy run, zdroj: Škoda auto

Hodnotícím kritériem je skutečně dosažená spotřeba. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou spotřebou a normovanou spotřebou podle NEDC (tzv. Nový evropský jízdní cyklus). Při shodné hodnotě emisí CO2 a spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost.
Vítězná posádka Economy run 2017 v hodnocení vozů CNG, které se tento rok zúčastnily poprvé, dvojice Marek Tomíšek/David Kazda, urazila 323 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin 7 minut. Přitom dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,2 kg/100 km neboli 60,28g CO2 na km. V běžném silničním provozu dosáhli o 2,3kg/100 km nižší spotřeby, než je normovaná spotřeba jejich vozu Škoda Citigo G-Tec.
Škoda auto a ÚAMK Automotoklub Škoda Mladá Boleslav jako pořadatelé Economy run v souvislosti s akcí poskytly motoristům i cenné rady pro snížení spotřeby. „Včasné přeřazení snižuje otáčky motoru. I ve stoupání by se mělo podřazovat teprve tehdy, až otáčky motoru klesnou téměř na volnoběh,“ doporučuje například Marek Tribula, několikanásobný vítěz soutěže a jeden z pořadatelů.

zdroj:Škoda auto

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close