PSA se vyjádřila k aféře Dieselgate
Dieselgate pomalu utichá, minimálně v médiích. Po týdnech mlčení se tak první automobilka odvážila otevřít záklopku ticha a vydat vyjádření, jak že se to má s měřením emisí v autech s jejím logem na kapotě.
Mlčení tak prolomila francouzská aliance PSA.
Skupina PSA Peugeot Citroën potvrzuje, že její vozy splňují emisní normy a oznamuje, že bude ve spolupráci s nezávislým orgánem zveřejňovat údaje o reálné spotřebě paliva.
Tak zní úvod prohlášení, které se objevilo na webu českého zastoupení značky Citroën.
Zajímavější je pak další čtení:
Skupina PSA Peugeot Citroën potvrzuje, že její vozy nebyly nikdy vybaveny žádným softwarem nebo zařízením umožňujícím odhalit test shody a aktivovat zařízení pro likvidaci škodlivin včetně NOx (oxidy dusíku), které by bylo při řízení v reálném provozu nečinné.
PSA se tak distancovala od způsobu, jakým podváděl Volkswagen v kauze Dieselgate. Ale pouze od tohoto. Osobně bych čekal, že v oficiálním vyjádření automobilky, která nijak nepodvádí, bude uvedeno, že nijak nepodvádí, ne popis konkrétního jednoho způsobu podvodu, od kterého se bude automobilka distancovat. Ale nemalujme čerta na zeď.
PSA ve svém vyjádření dále vyzdvihuje svou roli průkopníka v oblasti omezování vypouštějí emisí a imisí dieselovými motory. Automobilka upozorňuje především na to, že jako první začala do svých dieselových motorů montovat zařízení na principu selektivní katalytické redukce (BlueHDI), které se pak masově rozšířilo s příchodem emisní normy Euro 6. PSA upozorňuje také na to, že od roku 2000 montuje do výfukových systémů svých dieselových aut filtr pevných částic, který se o jedenáct let později stal s příchodem předchozí emisní normy Euro 5 de facto povinnou výbavou aut s naftovým motorem.
Zajímavě zní závazek automobilky uvádět vedle spotřeby pohonných hmot naměřené dle platných a tolikrát kritizovaných norem i druhou variantu, tedy reálnou spotřebu, kterou bude měřit nezávislá instituce. Jak pak bude vypadat výsledek, kdy vedle sebe budou v technických údajích Citroënů a Peugeotů různé litráže hladovosti agregátů, se musíme nechat překvapit.