První elektromobil od Seatu vyjede už za rok. Bude jím…
I dceřinné automobilky Volkswagenu začínají do svých portfolií vpašovávat elektrické modely. První vozy stojící na platformě MEB sice ještě nějakou dobu v sériové podobě neuvidíme, ale to nebrání uvedení původně konvenčního modelu poháněného elektromotorem. Žádný bastl, ale tovární řešení. Takhle se na trh dostane elektrická Škoda Citigo a na začátku roku 2020 půjde koupit i Seat Mii bez lokálních emisí.
Normovaný dojezd 260 km, kapesní rozměry nebo velkými koly, neeko černým lakováním a drobnými detaily v interiéru i na karoserii budovaná image spadá do představ budoucnosti. Drobný háček má pouze to, že základem je vůz, který se už dávno neměl prodávat a, pokud by na trhu sklízel úspěch, už by se taky asi neprodával, neboť bychom dávno znali jeho nástupce. Nebo že by ta vždy vychvalovaná mezigenerační vylepšení a progresy byly jen marketingovými vějičkami?
Buď, jak buď, je logické, že Volkswagen se uvedením svých miniaut s elektrickým pohonem snaží nastavit už jednou nastavovanou kaši a něco z nich ještě vytřískat. Nápad to není špatný a spokojený může být i spotřebitel. Elektromobily, jak je dnes známe, jsou totiž skutečně vozítka především do města a jeho okolí, kde se kapesní rozměry mohou hodit. Úprava stávajícího modelu je pak jistě levnější než vyvinutí zcela nového. To by se mělo odrazit i na ceně takového vozu.
Za kolik se bude Seat Mii electric prodávat zatím jasné není. Ze Španělska znějí hlasy, že by mělo jít o jeden z nejdostupnějších elektromobilů na trhu, čemuž lze, vzhledem k jeho velikosti a nijak naddimenzovaným bateriím o kapacitě 36,8 kWh, věřit. Předobjednávky vozu vyráběného v závodě v Bratislavě budou spuštěny ještě letos a budoucí majitelé se mohou spolehnout, že půjde o opravdu čiperného prcka. Vždyť výkonem 61 kW a točivým momentem 212 N.m bude vlastně nejsilnější verzí Seatu Mii. Španělé dokonce uvolnili i údaj o hodnotě zrychlení z klidu na 50 km/h, které by měl malý elektromobil zvládnout za méně než 4 vteřiny.