Proč vozit rezervu i dnes?

Časy se mění a s nimi i kvalita materiálů, součástek, pozemních komunikací i nařízení, podle nichž se po silnicích pohybujeme. Jednou z nedávných novinek je možnost koupit si nové auto nevybavené náhradním kolem. Věc dříve nemyslitelná našla oporu v názorech, že dnes k defektům nedochází zdaleka tak často jako dříve a většina řidičů si kolo stejně sama nevymění.

Ponechme stranou fakt, že druhé tvrzení tak trochu popírá znalosti nutné ke složení závěrečné zkoušky v autoškole. Zamysleli jste se nad tím, jestli by vážně nebylo lepší s sebou rezervu vozit? Místo na ni se totiž z aut nevytratilo, neboť ta se obvykle prodávají i na trzích, které tuto zpátečnickou tradici stále drží.

Prázdné kolo, ilustrační foto, zdroj: publicdomainpictures.net

Prázdné kolo, ilustrační foto, zdroj: publicdomainpictures.net

Sada na opravu defektu neřeší vše

Investice přibližně dvou tisíc korun se totiž vážně může vyplatit. Drobné defekty způsobené malými ostrými předměty skutečně můžete snáze vyřešit použitím sady na opravu pneumatik, tedy pomocí těsnícího tmelu a kompresoru. Horší je to v situaci, kdy obutí dostane větší ránu, je na něm dlouhý řízanec, nezastavíte včas a původně drobný otvor řádně zvětšíte nebo poškodíte i ráfek. Pak se člověk na kompresor hezky zatváří a musí volat asistenci.

Rychlost výměny

Když v takové situaci spěcháte do práce (znám z vlastní zkušenosti), vašeho šéfa jistě rozjaří více vaše špinavé ruce a příjezd o 15 minut později, než když se pomocí asistence dostanete do zaměstnání za půl druhé hodiny. Výměna kola totiž vážně není nic složitého a zdlouhavého není.

A co senzory ve ventilcích?

Existuje ještě jeden důvod, proč nad rezervou zauvažovat, čistě ekonomický. Ono totiž použití opravné sady může mít jeden dalekosáhlý důsledek pro peněženku. Nové vozy vybavené senzory tlaku v pneumatikách využívají různá řešení, kterak vůz pozná, že začíná šmajdat. Velmi často jsou snímače umístěny přímo ve ventilcích a s opravným tmelem se příliš nekamarádí. Oprava defektu je tak dokáže vyřadit z provozu. Nová součástka přitom stojí často více, než celá rezerva. Celý problém se tak smrskává na otázku ve smyslu, zda vozit rezervu nebo čekat na asistenční službu. Je to na vás.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close