Příští generace tempomatů se přizpůsobí řidiči

Tempomat patří mezi nejkomfortnější prvky výbavy moderních aut. Už ty hloupé dokáží ulevit pravé noze řidiče při dlouhých dálničních přesunech a nejen tam. V posledních letech se stále častěji setkáváme s tzv. adaptivními tempomaty. Ty umí vůz zrychlovat i zpomalovat na základě pohybu vozu vepředu. Tím si řidič odpočine v mnohem větším množství situací. Ne každému však vyhovují tovární možnosti vzdálenosti mezi auty. Lepiči šílí z nechutně velkých rozestupů, opatrníci pak nervózně okusují věnec volantu, když vidí koncové svítílny vpředu jedoucího auta nezvykle blízko. Tomu má učinit přítrž příští generace tempomatů.
Společnost Hyundai Motor Group totiž vyvinula tzv. chytrý tempomat. Ten se dokáže strojově učit. První technologie svého druhu na světě zohledňuje při částečně automatickém řízení vozidla zvyklosti řidiče. Jednotlivé vozy tak budou vykazovat individualizovanou jízdu odpovídající chuti konkrétního řidiče. Nová technologie v rámci automobilového průmyslu poprvé používá umělou inteligenci pro vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance System). Hyundai Motor Group plánuje zařazení tohoto systému do výbavy svých budoucích vozidel. Který model tento výbavový prvek dostane jako první, zatím Korejci neuvedli.

ilustrační foto, foto: Hyundai

ilustrační foto, foto: Hyundai

Nový systém SCC-ML vylepšuje inteligenci předchozích technologií ADAS, a dramaticky tak zvyšuje praktičnost funkcí pro částečně autonomní jízdu,“ řekl Woongjun Jang, viceprezident společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai Motor Group bude, jako lídr automobilového průmyslu v oblasti autonomní jízdy, ještě intenzivněji pokračovat ve vývoji inovativních technologií na základě umělé inteligence.
Hyundaiem vyvinutý systém funguje následovně: V prvním kroku získávají senzory, například kamera vpředu nebo radarové senzory, nepřetržitě informace o jízdě, které jsou přenášeny do centrální řídicí jednotky. Elektronický systém následně vybere ze získaných informací důležité detaily, na jejichž základě určí styl řízení řidiče. Během tohoto procesu je využívána technologie umělé inteligence s algoritmy pro strojové učení. Pracuje se tak především se vzdáleností mezi vozidly, intenzitou akcelerace a brzdění a rychlostí reakcí.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.