Před dvaceti lety dostala Škoda Felicia facelift

Tentokrát se ve zpětném zrcátku podíváme do roku 1998. Dvanáctý únorový den byla v Mladé Boleslavi odhalena faceliftovaná Škoda Felicia. Poslední velká modernizace tak přišla více než 10 let po premiéře technického základu v podobě Škody Favorit. Spíše než frází o nastavované kaši se hodí ji okomentovat heslem “to nejlepší na konec”.

Model Felicia byl od začátku zamýšlen jako mezityp. Pod taktovkou Volkswagenu došlo k citelnému vylepšení Favoritu po stránce designu i techniky. Na začátku devadesátých let se jím mladoboleslavská automobilka přiblížila západoevropské konkurenci, v jejich polovině jí ale hranatým modelem koukala na záda. Některé motorizace a díly podvozku tak Škoda zrecyklovala (stejně jako název) ve Felicii. Naopak kompletně nový byl interiér a karoserie, dva hlavní prvky, díky kterým má uživatel pocit, že vlastní solidní auto.

interiér verze Colorline, autor: Martin Happy Zub - vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9695535

interiér verze Colorline, autor: Martin Happy Zub – vlastní dílo, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9695535

Po uvedení v roce 1994 docházelo k drobným retuším standardně s každým novým modelovým rokem. Největší modernizaci si však manažeři schovali na rok 1998, tedy vlastně chvíli před uvedením jejího nástupce. Mezi lety 1999 a 2001 se totiž Fabia a Felicia vyráběly souběžně.

Každý současný facelift charakterizují nové designy litých kol. Na většině Felicií však najdete klasická ocelová kola. Modernizace se jich dotkla formou nových plastových krytů. Vůz dostal nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě karoserie, čímž se vzdálil lowendovým vodám. Naopak designově se přiblížil tehdejší novince – první Škodě Octavii. Na jemný obličej tak Škoda Felicia dostala nos Bolka Polívky, ale překvapivě jí to moc neublížilo. Od Octavie menší model přebral i font, kterým se psalo jeho jméno. Významnější však byly nové barvy lakování, které z Feldy udělali veselejší autíčko.

Škoda Felicia, autor: Martin Happy Zub - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9695463

Škoda Felicia, autor: Martin Happy Zub – Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9695463

Z technického hlediska se zapracovalo především na antikorozní ochraně. Pokud jste však měli smůlu, ani jste si toho, narozdíl od množících se rezavých skvrn, nevšimli. Felicia s novou tváří také mírně narostla do délky. Dobové zdroje uvádí hodnotu 28 mm.

V Mladé Boleslavi se modernizovaná Škoda Felicia vyráběla do roku 2000. Ještě rok poté sjížděla z výrobních linek v Kvasinách. Na tehdy nejmenší model tu navázal ten největší – Superb. Celkem bylo vyrobeno více než 900 000 Felicií v provedení hatchback. Kombík si koupilo přibližně 350 000 zákazníků.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *