Porsche 924 s podpisem Waltera Röhrla

Tohle auto nemělo být Porsche a je to na něm vlastně i vidět. Původně jej vyvíjel Volkswagen jako levný sporťák do svého portfolia, ale hříčkou osudu se stal nejdostupnějším modelem ikonické sesterské automobilky. Porsche 924 je dnes žádaným youngtimerem, který stále platí za nejlevnější vstupenku do světa zlatého znaku.

Historie tohoto modelu se začala psát roku 1976 a v nabídce vydržel 12 let. Porsche 924 je s délkou 4,2 metru a váhou lehce nad tunu v dnešním světě obludných rozměrů krásným kompaktním zjevem, se kterým lze zažít spoustu zábavy. K tomu tohle auto sloužilo v minulém století a dokáže to i dnes. Nic na tom nemění fakt, že maximální výkony dvoulitru či ještě o půllitr objemnější jednotky jsou dnes k smíchu. Tady jde o trochu jiné hodnoty než pouze zrychlení v přímce.

Porsche 924, foto: Alf van Beem, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26282471

Porsche 924, foto: Alf van Beem, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26282471

A na auto je i radost pohledět. Dlouhá kapota a za ní malinkatý prostor pro posádku dávají okolí jasně najevo, s kým má tu čest. A když se ještě trošku brutalistně upraví a třeba i poladí výfuk? To uvidíte na videu od bischii. Parádní bestie, se kterou by se jen málokdo nechtěl projet. Prostě puristický transaxle, na jehož víčku nádrže se zvěčnil sám Walter Röhrl.

inzerce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.