Porota soutěže Auto roku otestovala autonomní brzdění adeptů na titul

Autonomní brzdění je jedním z nejprospěšnějších a nejžádanějších bezpečnostních prvků v moderních vozech. Nikdo snad nepochybuje  tom, že může doopravdy chránit životy, zdraví i majetek všech účastníků silničního provozu. Ačkoli se dnes touto položkou výbavy honosí ceníky snad všech značek, zdaleka ne každá automobilka “naučila” svoje auta brzdit dostatečně dobře. Ostudu si už před lety stihla na mezinárodní prezentaci faceliftu právě končícího Aurisu užít Toyota a různé problémy s tímto systémem zaznamenaly i jiné značky.

Porota soutěže Car of the Year 2019 (evropské auto roku, COTY) proto otestovala i autonomní brzdění všech aspirantů na titul a výsledky zahrne do konečného verdiktu. Snažení motoristických novinářů snad ze všech evropských zemí se tak stalo největším nezávislým testem tohoto druhu. A jeho výsledky mohou leckoho překvapit.

Hyundai Santa fe, foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe, foto: Hyundai

V dánském Tannisby totiž dominovaly korejské vozy značky Hyundai. Nejlepšího hodnocení dosáhla nová generace Hyundai Santa Fe a hned za ní se umístil vodíkový elektromobil Hyundai NEXO. Jiná testovaná auta bezpečně zastavit z rychlosti 80 resp 85 km/h nedokázala.

České zastoupení Hyundai přišlo záhy s komentářem k tomuto úspěchu. „Aktivní bezpečnost vozu a ochrana cestujících stejně jako všech účastníků provozu je pro Hyundai prioritou. Na vývoji těchto důležitých systémů Hyundai dlouhodobě pracuje, a jsme proto velice rádi, že práci našich vývojářů a konstruktérů kladně hodnotí i porota soutěže Car of the Year,“ poznamenal Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.

Hyundai Nexo, foto: Hyundai

Hyundai Nexo, foto: Hyundai

Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil a jediný zástupce České republiky v porotě COTY komentoval testy autonomního brzdění následovně: „Soustava varování před nehodou a autonomního brzdění je významným příspěvkem k aktivní bezpečnosti provozu. Zatímco před čtyřmi lety, kdy jsme v Dánsku s testy AEB začínali, bylo tímto systémem osazeno jen několik vozů, letos jím již disponovaly prakticky všechny.“

Za dvojicí Korejců se umístila Honda CR-V spolu s Volvem V60. Oba tyto vozy dokázaly samy bezpečně zastavit před překážkou z rychlosti 75 km/h. Pátý Jaguar E-Pace zaostal o dalších 5 km/h.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.