Podzim je časem srážek se zvěří. Dejte si na vysokou (rychlost) pozor!

Snížení rychlosti, eliminace únavy a maximální možné soustředění jsou hlavními cestami, jak zmírnit riziko střetu se zvěří. Srna se totiž nerozhlédna, než vstoupí na vozovku. I tak se ale ročně stává takových nehod stále více. Řidiči přitom často nemyslí, jak si pomoci od následků, které musí řešit sami.

Zatímco v roce 2014 evidovali policisté necelých sedm a půl tisíce těchto dopravních nehod, za celý minulý rok to bylo již více než 12 tisíc. „Riziko srážky s lesní zvěří v posledních letech výrazně roste. Přibližně ke každé desáté dopravní nehodě dochází právě kvůli migraci zvěře. I když se účet za opravu poničeného vozidla lehce vyšplhá do desítek tisíc korun, mnozí čeští řidiči netuší, zda je pojistka ochrání i v případě srážky se zvěří,“ upozorňuje Ladislav Gruber, analytik portálu ePojisteni.cz.

Majitelé vozidel by si měli dát při výběru autopojištění pozor především na to, zda je riziko střetu se zvěří součástí sjednaného havarijního pojištění. Řidiči, kteří si platí pouze povinné ručení, si mohou toto riziko připojistit. „V případě havarijního pojištění si k základnímu riziku přidá alespoň jedno další připojištění okolo 34 procent majitelů vozidel. U povinného ručení je to přibližně čtvrtina. Riziko střetu se zvěří má připojištěno dohromady jen 15 procent z nich,“ potvrzuje Ladislav Gruber.

Nehoda, ilustrační foto, zdroj: Pixabay

Nehoda, ilustrační foto, zdroj: Pixabay

Z podrobné analýzy smluv povinného ručení a havarijního pojištění ePojisteni.cz vyplývá, že připojištění střetu se zvěří si logicky častěji připojišťují lidé z menších měst a vesnic. „Zatímco v Praze si toto připojištění sjednává šest procent majitelů vozidel, v malém krajském městě nebo na vesnici to je 17 procent. Zajímavé také je, že v připojištění střetu se zvěří mají nejsilnější zastoupení mladí řidiči do 29 let,“ doplňuje Ladislav Gruber.

Když už se Češi rozhodnou zaplatit za připojištění svého vozidla, nejčastěji volí riziko rozbití skel (78 %). Připojištění skel se vyplatí především majitelům dražších automobilů. „V 99 procentech případů poškodí čelní sklo kameny odlétající od vozidel. V zimním období se setkáváme i s řidiči, kterým poničil sklo led spadený z kamionu. Výměna běžného čelního skla vyjde na 6 až 10 tisíc korun, zaplatit ovšem můžete i 20 tisíc u lépe vybavených skel. Cenu navyšuje například úprava skla pro head up displeje, vyhřívání, dešťové senzory či přípravy na kameru. Drahá jsou také antireflexní či absorpční autoskla. V přibližně 80 procentech případů mají majitelé vozidel skla připojištěná a výměnu skla tím pádem hradí pojišťovny,“ uvádí Antonín Beránek, jednatel společnosti Autosklo Roger.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.