Online prodej ojetin roste. Zákazníci volí ty mladší

Automobily, které se prodávají přes internet, jsou výrazně mladší, vybavenější a ekologicky šetrnější než průměr trhu. Vyplývá to z dat online prodejce Carvago.com, který srovnal své prodejní statistiky s celkovou situací na trzích ojetin v zemích, kde působí.

Zůstatkovou cenu ojetých vozů určuje v největší míře jejich stáří a nájezd. Nepřekvapí, že v zemích západní Evropy jsou ojetiny mladší než na chudším východě. Zatímco v Německu a Itálii byly ojetiny nabízené k prodeji v loňském roce typicky čtyři roky staré, v České republice, odkud Carvago pochází, to bylo o rok a v Polsku dokonce o pět let více. Mediánový rok první registrace vozů prodaných přes Carvago byl však 2019.

Ještě výrazněji jsou vyšší nároky zákazníků, kteří pořizují automobil z druhé ruky online, vidět na nájezdu. Mediánový počet najetých kilometrů je v Polsku třikrát vyšší než v Německu, Itálie je na tom výrazně lépe než Česká republika. Na Carvago.com naproti tomu zákazníci kupují vozy, které za sebou mnohdy ještě ani nemají první předepsaný servis – jejich mediánový nájezd totiž jen lehce přesahuje 26 tisíc kilometrů!

„Skutečnost, že online se nejvíce prodávají zánovní vozy s nízkým nájezdem, tedy poměrně drahé, svědčí o tom, že tento moderní a komfortní způsob pořízení automobilu oslovil bonitní spotřebitele s vysokými nároky,“ vysvětluje Jakub Šulta, CEO Carvago.com. „Praxe tedy plně potvrzuje předpoklad, s nímž jsme Carvago zakládali. Lidé, kteří již běžně nakupují z pohodlí svého gauče elektroniku nebo potraviny, rádi využijí možnost pořídit stejně snadno také automobil. Vybraný vůz zkontrolujeme, přivezeme, přihlásíme a doručíme až k zákazníkovi před dům, takže zcela odpadá martyrium spojené s výběrem a nákupem v tradičních autobazarech.“

Mediánová cena vozů prodaných přes Carvago činila v loňském roce 659 030 Kč. Výrazně tak převýšila cenovou hladinu všech analyzovaných trhů včetně německého. „Stále častěji se na nás obracejí i zákazníci, kteří nemohou sehnat nový vůz nebo na něj nechtějí čekat mnoho měsíců,“ vysvětluje Šulta. „Jen v posledních týdnech jsme předávali několik vozů s nájezdem v jednotkách tisíc kilometrů a cenovkou převyšující milion korun.“

Zákaznické preference zároveň na mikroekonomické úrovni potvrzují makroekonomickou poučku, že s rostoucími příjmy stoupá také starost o životní prostředí. „Naši zákazníci volí nadprůměrně často elektrifikované automobily, které mají zejména v městském provozu výrazně nižší nebo dokonce nulové výfukové emise škodlivých látek,“ říká Jakub Šulta.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.