Ojetá Škoda Superb 1. generace – dobrý nápad nebo úlet?

Největší klasický model české provenience se těší velké oblibě již třetí modelovou generaci. Zatímco aktuální verze dokáže díky své velikosti i slušivému kabátu plnit roli solidního manažerského vozu, ta první se stává levnější ojetinou. Jaká je ojetá Škoda Superb koupě a poslouží lépe než menší a novější model z Mladé Boleslavi?

První Škoda Superb spatřila světlo světa v roce 2001. Se soudobým Volkswagen Passat měla česká vlajková loď společného více než jen siluetu. Oproti Octavii měla nabídnout více prestiže, výbavy i místa pro cestující na zadních sedadlech. Oba zmiňované vozy u nás patří mezi nejoblíbenější ojetiny, a tak tento osud nemohl minout i Superb. Na druhou stranu, sedmnáctiletým autem už dojem prestiže moc nenaženete.

Pokud vám nejde o ni a jste ochotni probírat se širokánskou nabídkou obvykle velmi špatných ojetin, můžete narazit na poklad. Ojetá Škoda Superb totiž stále nabízí to nejlepší, co naše největší automobilka na začátku třetího tisíciletí mohla prodávat. A řeč není pouze o legendami opředených agregátech 1.9 TDI nebo zážehovém šestiválci o objemu 2.8 litru. Svoje fanoušky si našla i přeplňované osmnáctistovka. Naopak šestiválcový turbodiesel vzorem spolehlivosti není.

Škoda Superb 1. generace (model 2001), foto: Škoda auto

Škoda Superb 1. generace (model 2001), foto: Škoda auto

Silnou stránkou prvních Superbů může pro někoho být i naladění podvozku. Je měkký a poddajný. Kdo je zvyklý na auto francouzské provenience, bude nadšen. Kdo hledá vůz pro ostré průjezdy zatáčkami nebo má slabší žaludek, měl by se poohlédnout jinde. První Superb totiž tradiční český tankodrom rozvášní k pohybům dobrým i do Stardance.

Stav podvozku by měl být při koupi takto staré ojetiny kontrolován vždy. Udržované auto s třemi sty tisíci kilometry na počítadle poslouží lépe než otloukánek s menším proběhem. Počítadlo ujeté vzdálenosti berte spíše jako ozdobu interiéru. Ojetá Škoda Superb patří mezi oblíbené vozy stáčečů.

Škoda Superb 1. generace (model 2007), foto: Škoda auto

Škoda Superb 1. generace (model 2007), foto: Škoda auto

U všech přeplňovaných jednotek může pozlobit turbodmychadlo, vznětové přidávají potenciální problém s dvouhmotou. Nejrizikovějšími se zdají motory 2.0 a 2.5 TDI, zbytek motorové palety si z hlediska spolehlivosti stojí obstojně.

V případě zájmu o ojetého Superba první generace je třeba mít na paměti, že se jedná o auto s menším kufrem a větším prostorem pro posádku, než jaký nabízí Octavia. V nabídce ojetin je třeba dlouze vybírat. Pohodlný podvozek nemusí být v nejlepším stavu a i statisticky spolehlivé motory mohli předchozí majitelé utýrat. Na druhou stranu solidní kus stále nabízí velkou dávku komfortu a výbavy.

inzerce

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.