Oblíbené SUV Suzuki Vitara čeká facelift
Pro příští modelový rok projde v Maďarsku vyráběné japonské SUV drobnou modernizací. Je s námi už pár let a konkurence mu stále roste. V boji proti ní nasadí Suzuki Vitara facelift.
Hranatý vůz tvary i jízdními výkony ční mezi svými souputníky v B segmentu. Nejvíce připomíná offroad a mimo silnici se jen tak něčeho nezalekne. Drsňácký vzhled zřejmě stojí za jeho velkým rozšířením v českých i slovenských rodinách. Malých SUV však na trhu přibývá jako mykologických pokladů po dešti, takže Japonci zkouší svůj bestseller omladit. Po vzoru jiných faceliftů značky nejde o žádné dramatické změny…až na jednu. Tisková zpráva hovoří o v podstatě očekávatelných inovacích. Nový design litých kol, nové laky, mezi nimiž ční propagační zlatá barva, tvarové změny na masce, zadních světlometech, které nově dostanou LED diody a ne zrovna na první dobrou pěkně působící světla denního svícení. Ty zůstávají součástí předního nárazníku, takže moderní zamračené pohledy ze světlometů nečekejte. Na druhou stranu jde o praktičtější řešení.
A právě praktičnost má být nadále silnou stránkou Suzuki Vitara. Nadále se do kufru vejde bezmála 400 litrů nákladu a nadále se v autě pohodlně svezou 4 průměrně rostlí dospělí. Malý Japonec nebude ochuzen ani o látkové výplně dveří a posádku bude nově hýčkat také měkčenými plasty. Řidič by si pak měl pochvalovat nový displej mezi budíky. Jak bude vyhotovení interiéru vypadat, však zatím nevíme, neboť tisková zpráva jeho snímky nepřinesla.
Co ale bohužel přinesla, jsou informace o agregátech. Další šestnáctistovka, o které jsem psal ve výčtu posledních mohykánů, to má za pár. Velmi solidní motor nahradí podobným výkonem disponující litrový tříválcový Boosterjet, který již nyní známe například ze Suzuki S-Cross. Vrcholem zůstane přeplňovaná čtrnáctistovka naladěná na 140 koní, tedy stádečko o 29 hlav počtenější než v případě základní jednotky.