Nový koncept od Toyoty – malé kupé S-FR

Toyota S-FR, zdroj: Toyota

Toyota S-FR, zdroj: Toyota

Tokijský autosalon je už skoro měsíc minulostí. Při procházení novinek z Japonska mi opět padl do oka žlutý koncept Toyota S-FR. Na tomto webu se o něm informace dosud neobjevila a myslím, že je to škoda.

TOYOTA_S-FR_019_s

Toyota S-FR, zdroj: Toyota

Sem tam přijde na svět auto, které prostě potřebuji. Většinou je to koncept, který se naštěstí sériové výroby nedočká, nebo dočká v takové podobě, že se bez jeho vlastnictví nakonec docela klidně obejdu. Teď je tu další do sbírky – Toyota S-FR. Bohužel to ale vypadá, že se vyrábět bude a její specifikace už teď slibuje řadu rodinných hádek.

Toyota S-FR je koncept malého sporťáku, který má být jakýmsi entry-modelem japonské značky pro zájemce o vstup do světa sportovních aut. Za vše hovoří už jen jeho rozměry. Délka 3990 mm, výška 1320 mm, šířka 1695 mm, rozvor 2480 mm. Taková o 15 cm nižší Fabia. Lepší srovnání než se Škodou ale zřejmě bude s Mazdou MX-5. Obě, Toyota s Mazdou, totiž úzce spolupracují a podobná velikost modelů dává tušit, že obě auta budou mít podobný základ. Ekonomicky se to jeví jako dobrý nápad.

Malá S-FR by tak měla najít v hierarchii modelů Toyoty místo pod GT86. Nebude ale zas tak malá, aby v ní zbylo místo jen pro dva lidi (byť zadní sedadla budou spíše jen pro pocit možnosti převést další lidi, půjde o uspořádání 2+2) a jednu igelitku, jako tomu bylo u posledního podobného mrňouse od Toyoty – MR2. eMeRdvojka byla samozřejmě roadster s motorem uprostřed a S-FR je kupé s motorem vpředu, ale obě jsou podobně velká a podobně zaměřená auta s pohonem zadní nápravy.

TOYOTA_S-FR_016_s

Toyota S-FR, zdroj: Toyota

Toyota v tiskové zprávě uvolnila ještě jednu technickou informaci k modelu S-FR. Převodovka bude manuální, šestistupňová. Web je ovšem plný dalších (zcela jistě zaručených) technických detailů. Z těch, které zní realisticky, bych vybral následující: O pohon by se podle některých zdrojů měl starat zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru poskytující výkon až 130 koní. Ano, ten z Mazdy. Toyota ovšem celou věc zamlžila, když prohlásila, že oturbená dvnáctistovka její výroby je připravená i pro pohon zadní nápravy. O jakém jiném modelu by pak asi byla řeč? Dynamika vozu by při použití tohoto motoru byla asi na podobné úrovni jako u mazďácké patnáctistovky. Klesla by především papírová spotřeba. Pohotovostní hmotnost tohoto mrňouse by měla být pod jednu tunu, konkrétně se uvádí 980 kg. Auto tak evidentně nebude brutálně rychlé, ale příjemně svižné. V tomto kontextu lze věřit udávané (odhadované podle japonského měřícího cyklu při použití motoru 1.5 Skyactive) spotřebě 5 litrů na 100 kilometrů.

Jistě jste si z fotek všimli, že design konceptu vypadá tak trochu retro. Ne náhodou. Koncept má odkazovat na malé kupé z 60. let – Toyota Sports 800.

Ačkoli výroba tohoto vozu je zatím daleko a je vlastně stále oficiálně nepotvrzená, peněženku na nákup nového plechového mazlíka už připravovat můžete. Cena je samozřejmě zatím ve hvězdách, přesto je internet plný odhadů, které se pohybují kolem 12 500 amerických Dollarů. Pokud by se S-FR dostalo na evropský trh, cla a daně by jeho cenu určitě vyhnaly výše, přesto by se zřejmě jednalo o jeden z nejdostupnějších sporťáků na trhu. Smutnou zprávou na závěr je, že se zatím hovoří o prodeji jen na japonském trhu. Já si však myslím, že by Toyota měla prodej sériového modelu vycházejícího z konceptu S-FR v Evropě zvážit.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *