Novináři z WardsAuto vybrali 10 nejlepších motorů pro rok 2019
Americký magazín WardsAuto každoročně vybírá nejlepší motory v aktuálně nabízených vozech. Ačkoli zdaleka ne všechny lze zakoupit i na evropském trhu, můžeme si díky tomuto žebříčku udělat představu, jak moc my Evropané trpíme pod diktátem emisních norem, tedy pokud vůbec. Jakých 10 nejlepších motorů pro rok 2019 editoři WardsAuto vybrali?
Žebříček nemá vítěze, jde pouze o TOP10 motorů. Abecedně prvním je třílitrový přeplňovaný šestiválec v útrobách BMW X5 xDrive40i. Výběru této jednotky se nejde divit. Jedná se velmi kultivovaný agregát, který ve celém otáčkovém spektru nabízí dostatek síly i celkem slušnou spotřebu.
Výčet pokračuje osmiválcem o astronomickém objemu 6.2 litru. Ukrývá se pod kapotou picku-upu Chevrolet Silverado. Už i Američani myslí na spotřebu, takže editoři WardsAuto ocenili především celkem 17 módů deaktivace válců, které v nízké zátěži významně zlepšují následný řidičův pocit u čerpací stanice.
I další oceněný motor najdete v útrobách pracovního pick-upu, a to možná ještě legendárnějšího. Pro Ford F-150 by američtí novináři zvolili vznětovou jednotku o objemu 3 litry. Důvodem je opět úspornost. Během testu totiž neměřili spotřebu lehce pod 10 litrů na 100 km.
A když jsme u těch legend a modrého oválu, ve výčtu nemůže chybět Ford Mustang, konkrétně jeho verze Bullit poháněná pětilitrovým osmiválcem. Ano, to jsou přesně ty motory, na jejichž absenci řada evropských petrolheadů žehrá. Téměř pětistovka koní se dá vydolovat i přeplňováním menších jednotek, sametový chod brutálního osmiválce ale turbo nenahradí.
Japonskou školu zastupuje Honda modelem, který se v Evropě nenabízí. Hondy Accord je škoda, neboť podle zaoceánských testů jde o vážně povedené auto. Ale kdo by ho na starém kontinentu kupoval? Dvoulitrový hybridní agregát se dvěma elektromotory a schopností jezdit zcela bez lokálních emisí za oceánem zaujal.
Šestým vozem žebříčku se dostáváme do vod nám Evropanům bližším. Hyundai Kona známe dobře. Jeho elektrická verze rozhodně nepatří k nejrozšířenějším, editory WardsAuto však ohromila. Může za to její síla – 150 kW i použitelný dojezd – až 258 mil.
A Hyundai má v žebříčku i druhého zástupce, tentokrát s ještě progresivnější technologií. Malý crossover Kona doplňuje větší Nexo FCV spalující vodík. Ten s sebou mimochodem vozí hned v trojici nádrží.
WardsAuto do TOP10 vybrali i jeden dvoulitrový čtyřválec. Zaujal je ten v Infiniti QX50. Jeho pokročilé technologie vedou ke skvělé spotřebě. Celkem velké SUV dokáže jezdit za 9 litrů paliva na 100 kilometrů.
A ještě jednou japonské prémiové SUV. Lexus UX250h kombinuje taktéž dvoulitrový čtyřválec tentokrát s elektrickým pohonem. Na přední nápravě pracuje dvojice elektromotorů, na zadní jeden. Autoři žebříčku vedle technické vytříbenosti oceňují také například jemňoučký start-stop systém.
A na závěr “malá” americká obludka – Ram 1500. V něm se líbil mild-hybridní systém kombinující šestiválec o objemu 3,6 litru s elektřinou. Jakou byste čekali výslednou spotřebu? 11,2 litru/100 km je prý chvályhodná hodnota.