Nové rodinné auto za 350 000,- Kč?

Tu situaci si asi dokáže většina z nás snadno představit. Muž, žena, jedno či dvě děti kolem deseti let a patnáct let stará Fabia combi, která plnila roli rodinného kočáru doposud, pomalu dosluhuje. Rodinnou radou prošla částka 350 000,- Kč, kterou uloupnete z úspor nebo úvěru a vložíte do chřtánu dealerovi. Vaše základní požadavky jsou jasné: auto nižší střední třídy (sedan nebo liftback stačí) s benzinovým motorem (ročně nenajedete víc než nějakých 10-20 tisíc kilometrů a chcete pokud možno bezproblémově fungující auto více než 5 dalších let) a klimatizací (ta je cestách s rodinou dnes už prostě nutnost) za uvedenou cenu. Do kterých autosalonů povedou vaše kroky a co vám kde nabídnou?

Škoda Rapid

Škoda Rapid, foto: Škoda

Škoda Rapid, foto: Škoda

Fabia sloužila dobře a dealer Škody je za bukem, tak pojďme nejprve k němu. Za 334 900,- dostanete Rapida ve výbavě Fresh se základní dvanáctistovkou TSI o výkonu 66 kW. Kromě klimatizace v autě najdete také například elektricky ovládaná přední okna, přední loketní opěrku, přední mlhovky, parkovací senzory, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, ale také jen bubnové zadní brzdy. Zbude ale také zajímavých 15 tisíc, za které lze dokoupit drobnost typu zadní loketní opěrky a stěrače zadního skla, jinou než modrou barvu laku karoserie nebo předplacený servis.

inzerce


Peugeot 301

Peugeot 301, foto: Peugeot

Peugeot 301, foto: Peugeot

Nejít se podívat do jiného autosalonu by ale byla chyba. Začněme u Francouzů. Za 333 500,- můžete mít v zásadě stejně vybavený Peugeot 301 (parkovací asistent je za příplatek a je zahrnut v ceně). Navíc jsou snad jen elektricky ovládaná zadní okna. Peugeot ovšem za tuto cenu pohání šestnáctistovka o síle 115 koní. To už je argument.

Citroën C-Elyssé

Citroën C-Elyseé, foto: Citroën

Citroën C-Elyseé, foto: Citroën

U Citroënu ale nabízí podobné auto s cenovkou od 229 900,- Kč. A skutečně C-Elyssé můžete mít se stejně výkonou šestnáctistovkou jako v Peugeotu a ve nejvyšší výbavě Exclusive za 318 400,- Kč. Oproti sedanu se lvem ve znaku dostanete navíc tempomat.

Renault Fluence

Renault Fluence, foto: Renault

Renault Fluence, foto: Renault

Může třetí Francouz nabídnout něco lepšího? Za 320 tisíc těžko. Do cenového limitu se ale vejde Fluence ve výbavě Limited. S benzínovou šestnáctistovkou za 344 900,-. V této výbavě dostanete navíc dešťový a světelný senzor, zadní sluneční clonu, dvouzónovou klimatizaci a o palec větší kola.

Seat Toledo

Seat Toledo, foto: Seat

Seat Toledo, foto: Seat

V tomto kontextu nemá moc cenu navštěvovat stánek Seatu. Toledo ve výbavě Reference pořídíte za 342 900,-, ale se základní motorizací. Výbavou se Francouzům také neblíží.

Fiat Tipo

Fiat Tipo, foto: Fiat

Fiat Tipo, foto: Fiat

Italové v těchto cenových relacích nabízejí nové Tipo. Za 321 300,- jej seženete ve druhém výbavovém stupni Plus (třetí Lounge nám o 1300,- Kč uniká z rozpočtu) se základní atmosférickou čtrnáctistovkou s výkonem 70 kW. Ve výbavě takového vozu najdete šestnáctipalcová ocelová kola a manuální klimatizaci. Za tempomat si připlatíte rozumných 2 800,- Kč, za loketní opěrku o šest set méně. Zadní parkovací senzory vyjdou na 4000,- Kč, přední mlhové světlomety na 3 300,- Kč.

Ostatní

A co se podívat po nějakém Němci? Začněme na nejméně “prestižní” adrese – u Opelu. Astra sedan začíná se podle ceníku pod 350 000,- Kč vleze pouze s financováním od Opelu. Volkswagen levný liftback ani sedan v této třídě nenabízí. Fordův Focus s karoserií sedan začíná až na 386 000,- Kč. Hyudai i Kia se cestou liftbacků a sedanů také nevydávají. A Japonci? Mazda 3 sedan začíná 25 000,- nad limitem, stejně tak se do něj nevejde Toyota Corolla, Honda Civic se jako sedan nenabízí a Nissan je na tom podobně. Z Japonců tak přichází v úvahu pouze Mitsubishi Lancer. Letitá technika se základní 85 kW silnou šestnáctistovkou vyjde v akci na 318 750,- Kč. Oproti Francouzům budete ale muset oželet spoustu prvků výbavy. Za necelých 320 tisíc dostanete například jen ocelová kola, nelakovaná vnější zpětná zrcátka. Za příplatek jsou i přední mlhovky. Na tempomat nebo dešťový senzor zapomeňte.

Dacia Logan

Dacia Logan, foto: Dacia

Dacia Logan, foto: Dacia

Ne, nezapomněli jsme. Je-li cena hlavním parametrem při výběru nového vozu, určitě se vyplatí zajít do autosalonu Dacie.  Logan ve “vrcholné” výbavě Arctica s turbomotorem 0,9 litru/66 kW vyjde na necelých 231 000,- Kč. Výbavě přece jen leccos chybí, ale s patnáctipalcovými litými koly, tempomatem, loketní opěrkou, elektrickým stahováním i zadních oken, zadními parkovacími senzory se dostanete na stále velmi zajímavých 257 400,-. Spokojit se ale budete muset například jen se čtyřmi airbagy a jednozónovou klimatizací. Zastánci atmosférických motorů pak mohou s dvanáctistovkou disponující výkonem 54 kW ušetřit dalších 31 000,- Kč.

Možnosti tu tedy jsou…

 

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 9

  1. hans napsal:

    Je to všechno fajn ale když si koupím dva roky staré auto tak ušetřím třetinu peněz a auto budu mít hned.

    • administrator napsal:

      To samozřejmě. To už záleží na preferencích každého soudruha, že. 🙂

    • Anonym napsal:

      Zase, kdo normální se zbavuje po dvou letech auta …. podle mě jedině ten, kdo je s ním nespokojený a chce ho střelit ještě dokud má nějakou cenu 🙂

  2. Adam napsal:

    Nevím jak vy, ale když se řekne rodinné auto, tak si představím kombík a ne sedan… To snad neexistuje slušný kombík do 350k kč?

    • Redakce napsal:

      Každá rodina má trochu jiné potřeby a od svého vozu vyžaduje jinou úroveň komfortu přepravy, nabídky místa apod. Někdo si nedovede představit cestu v ničem menším, než Superbu combi, někdo jezdí i na dovolenou ve čtyřech v krátké Fabii. I úvahu Vaším směrem budeme v nejbližší době tavit ve článek. Mimochodem, v březnu jsme vydali článek o kombících do 300 tisíc.

      • Adam napsal:

        OK… Ano, ten článek jsem četl, ale 350 k kč se mi zdá jako ideální částka na to, abych si koupil auto, které bude ve slušné výbavě. 300 k kč na kombík je málo, pokud nechci auto ve výbavě holobyt.

        • Adam napsal:

          Jo a pokud ten článek budete dělat o rodinných autech, tak bych zmínil i Hyundai i20, sice to není kombík, ale to auto je poměrně dosti velké a podle recenzí to vypadá na dospělé auto bez vážných chyb.

          • Redakce napsal:

            Máte na mysli i20 nebo ix20? i20 mi jako rodinný vůz osobně nepřijde. Těžko stanovovat, co ještě je a co není rodinný vůz, a je pravda, že i20 je na tom co do nabídky prostoru opravdu slušně, ale stále je to hatchback s méně než 350 litry v kufru.
            ix20 je na tom samozřejmě jinak. Článek je (zatím) zamýšlený jako srovnání kombíků. Zařazení MPV (nejen Hyundai ix20) ještě zvážím. Díky za jiný pohled na věc.

  3. Janik napsal:

    To je těžká otázka ale řešení vidím hodně často kolem sebe stejné. Octavia. Nejčastěji z největšího autobazaru, 3 roky staré. Na dovolenou dáte box na střechu a pro 4 členou rodinu optimální varianta.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Open

 

Close