Nové rodinné auto za 350 000,- Kč?
Tu situaci si asi dokáže většina z nás snadno představit. Muž, žena, jedno či dvě děti kolem deseti let a patnáct let stará Fabia combi, která plnila roli rodinného kočáru doposud, pomalu dosluhuje. Rodinnou radou prošla částka 350 000,- Kč, kterou uloupnete z úspor nebo úvěru a vložíte do chřtánu dealerovi. Vaše základní požadavky jsou jasné: auto nižší střední třídy (sedan nebo liftback stačí) s benzinovým motorem (ročně nenajedete víc než nějakých 10-20 tisíc kilometrů a chcete pokud možno bezproblémově fungující auto více než 5 dalších let) a klimatizací (ta je cestách s rodinou dnes už prostě nutnost) za uvedenou cenu. Do kterých autosalonů povedou vaše kroky a co vám kde nabídnou?
Škoda Rapid
Fabia sloužila dobře a dealer Škody je za bukem, tak pojďme nejprve k němu. Za 334 900,- dostanete Rapida ve výbavě Fresh se základní dvanáctistovkou TSI o výkonu 66 kW. Kromě klimatizace v autě najdete také například elektricky ovládaná přední okna, přední loketní opěrku, přední mlhovky, parkovací senzory, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, ale také jen bubnové zadní brzdy. Zbude ale také zajímavých 15 tisíc, za které lze dokoupit drobnost typu zadní loketní opěrky a stěrače zadního skla, jinou než modrou barvu laku karoserie nebo předplacený servis.
inzerce
Peugeot 301
Nejít se podívat do jiného autosalonu by ale byla chyba. Začněme u Francouzů. Za 333 500,- můžete mít v zásadě stejně vybavený Peugeot 301 (parkovací asistent je za příplatek a je zahrnut v ceně). Navíc jsou snad jen elektricky ovládaná zadní okna. Peugeot ovšem za tuto cenu pohání šestnáctistovka o síle 115 koní. To už je argument.
Citroën C-Elyssé
U Citroënu ale nabízí podobné auto s cenovkou od 229 900,- Kč. A skutečně C-Elyssé můžete mít se stejně výkonou šestnáctistovkou jako v Peugeotu a ve nejvyšší výbavě Exclusive za 318 400,- Kč. Oproti sedanu se lvem ve znaku dostanete navíc tempomat.
Renault Fluence
Může třetí Francouz nabídnout něco lepšího? Za 320 tisíc těžko. Do cenového limitu se ale vejde Fluence ve výbavě Limited. S benzínovou šestnáctistovkou za 344 900,-. V této výbavě dostanete navíc dešťový a světelný senzor, zadní sluneční clonu, dvouzónovou klimatizaci a o palec větší kola.
Seat Toledo
V tomto kontextu nemá moc cenu navštěvovat stánek Seatu. Toledo ve výbavě Reference pořídíte za 342 900,-, ale se základní motorizací. Výbavou se Francouzům také neblíží.
Fiat Tipo
Italové v těchto cenových relacích nabízejí nové Tipo. Za 321 300,- jej seženete ve druhém výbavovém stupni Plus (třetí Lounge nám o 1300,- Kč uniká z rozpočtu) se základní atmosférickou čtrnáctistovkou s výkonem 70 kW. Ve výbavě takového vozu najdete šestnáctipalcová ocelová kola a manuální klimatizaci. Za tempomat si připlatíte rozumných 2 800,- Kč, za loketní opěrku o šest set méně. Zadní parkovací senzory vyjdou na 4000,- Kč, přední mlhové světlomety na 3 300,- Kč.
Ostatní
A co se podívat po nějakém Němci? Začněme na nejméně “prestižní” adrese – u Opelu. Astra sedan začíná se podle ceníku pod 350 000,- Kč vleze pouze s financováním od Opelu. Volkswagen levný liftback ani sedan v této třídě nenabízí. Fordův Focus s karoserií sedan začíná až na 386 000,- Kč. Hyudai i Kia se cestou liftbacků a sedanů také nevydávají. A Japonci? Mazda 3 sedan začíná 25 000,- nad limitem, stejně tak se do něj nevejde Toyota Corolla, Honda Civic se jako sedan nenabízí a Nissan je na tom podobně. Z Japonců tak přichází v úvahu pouze Mitsubishi Lancer. Letitá technika se základní 85 kW silnou šestnáctistovkou vyjde v akci na 318 750,- Kč. Oproti Francouzům budete ale muset oželet spoustu prvků výbavy. Za necelých 320 tisíc dostanete například jen ocelová kola, nelakovaná vnější zpětná zrcátka. Za příplatek jsou i přední mlhovky. Na tempomat nebo dešťový senzor zapomeňte.
Dacia Logan
Ne, nezapomněli jsme. Je-li cena hlavním parametrem při výběru nového vozu, určitě se vyplatí zajít do autosalonu Dacie. Logan ve “vrcholné” výbavě Arctica s turbomotorem 0,9 litru/66 kW vyjde na necelých 231 000,- Kč. Výbavě přece jen leccos chybí, ale s patnáctipalcovými litými koly, tempomatem, loketní opěrkou, elektrickým stahováním i zadních oken, zadními parkovacími senzory se dostanete na stále velmi zajímavých 257 400,-. Spokojit se ale budete muset například jen se čtyřmi airbagy a jednozónovou klimatizací. Zastánci atmosférických motorů pak mohou s dvanáctistovkou disponující výkonem 54 kW ušetřit dalších 31 000,- Kč.
Možnosti tu tedy jsou…
Je to všechno fajn ale když si koupím dva roky staré auto tak ušetřím třetinu peněz a auto budu mít hned.
To samozřejmě. To už záleží na preferencích každého soudruha, že. 🙂
Zase, kdo normální se zbavuje po dvou letech auta …. podle mě jedině ten, kdo je s ním nespokojený a chce ho střelit ještě dokud má nějakou cenu 🙂
Nevím jak vy, ale když se řekne rodinné auto, tak si představím kombík a ne sedan… To snad neexistuje slušný kombík do 350k kč?
Každá rodina má trochu jiné potřeby a od svého vozu vyžaduje jinou úroveň komfortu přepravy, nabídky místa apod. Někdo si nedovede představit cestu v ničem menším, než Superbu combi, někdo jezdí i na dovolenou ve čtyřech v krátké Fabii. I úvahu Vaším směrem budeme v nejbližší době tavit ve článek. Mimochodem, v březnu jsme vydali článek o kombících do 300 tisíc.
OK… Ano, ten článek jsem četl, ale 350 k kč se mi zdá jako ideální částka na to, abych si koupil auto, které bude ve slušné výbavě. 300 k kč na kombík je málo, pokud nechci auto ve výbavě holobyt.
Jo a pokud ten článek budete dělat o rodinných autech, tak bych zmínil i Hyundai i20, sice to není kombík, ale to auto je poměrně dosti velké a podle recenzí to vypadá na dospělé auto bez vážných chyb.
Máte na mysli i20 nebo ix20? i20 mi jako rodinný vůz osobně nepřijde. Těžko stanovovat, co ještě je a co není rodinný vůz, a je pravda, že i20 je na tom co do nabídky prostoru opravdu slušně, ale stále je to hatchback s méně než 350 litry v kufru.
ix20 je na tom samozřejmě jinak. Článek je (zatím) zamýšlený jako srovnání kombíků. Zařazení MPV (nejen Hyundai ix20) ještě zvážím. Díky za jiný pohled na věc.
To je těžká otázka ale řešení vidím hodně často kolem sebe stejné. Octavia. Nejčastěji z největšího autobazaru, 3 roky staré. Na dovolenou dáte box na střechu a pro 4 členou rodinu optimální varianta.