Nové rodinné auto za 350 000 Kč
Rodinným vozům za částku uvedenou v nadpisu jsme se již věnovali téměř před třemi roky. Trh se ale od té doby významně proměnil a tehdejší článek již mnoho relevantních informací současnému zájemci nenabídne. Přicházíme proto s novým výčtem modelů, které můžete koupit coby rodinné auto za 350 000 Kč. Požadavky? Alespoň nižší střední třída, 400 litrů v kufru a klimatizace.
Citroën
Francouzská automobilka v tuhle chvíli nemá pro zájemce o takový vůz tu nejlepší odpověď. Kompakt se snaží simulovat modelem C4 Cactus. Ten však stojí na podvozku malého vozu a ani zavazadelníkem o objemu 358 litrů neoslní. Přes 400 litrů se dostanete pouze s modelem C3 Aircross.
Při volbě rozumem by však byla chyba zapomenout na Citroën C-Elysée. Jeho technika sice také vychází z menších modelů, jízdní vlastnosti nevybízejí k řezání zatáček a na interiéru poznáte, že jde o budgetový model, prostor však nabízí skvělý. Auto je to pohodlné a nelze mu upřít šarm. Staromilce potěší zážehovou šestnáctistovkou. Vrcholná výbava Shine s ní vyjde pod 300 000,- Kč. S automatem nebo vznětovou jednotkou o stejném objemu se také vejdete do stanoveného limitu. Ve výbavě je pak tempomat, elektricky ovládaná zadní okna nebo kožený volant.
Dacia
Rumunský výrobce levnějších řešení je na tom podobně jako Citroën. Za rodinný vůz se dá považovat Logan MCV nebo SUV Duster. V obou případech však jde o vozy spíše menší. Za zkoušku určitě stojí, ale součástí tohoto výčtu se kvůli základní podmínce nedostanou.
Fiat
I Italové mají levný kompakt. Jmenuje se Tipo a narozdíl od Francouze jde o pravověrnou nižší střední třídu. Už varianta hatchback nabídne velmi slušný zavazadelník a pro rodinné potřeby i slušný podvozek. Se zážehovou čtrnáctistovkou a ve výbavě Plus vyjde na 332 000,- Kč. Ke klimatizaci dostanete navíc kožený volant, všechna okna “bez švihadel” nebo rádio s pětipalcovou dotykovou obrazovkou.
Peugeot
I druhý francouzský zástupce z koncernu PSA nabízí levný sedan. tenhle se jmenuje Peugeot 301 a platí pro něj to samé jako pro Citroën C-Elysée, jen je trochu dražší a ceník mlčí o šestnáctistovce i automatu.
Renault
Renaultu se z nabídky vytratil levný sedan. Nahrazuje ho Mégane GrandCoupé. Za uvedenou cenu je však pouze v základní výbavě a se základní šestnáctistovkou pod kapotou. Klimatizaci na palubě najdete. Vedle ní i nějaký ten šmrnc, tempomat a asistent rozjezdu do kopce a velmi slušné jízdní vlastnosti. Možná černý kůň výběru…
Škoda
Klasika na závěr: Škoda Rapid. Kdo by pomalu končící model neznal. Ideál českých rodin mladoboleslavská automobilky během let vycizelovala, a tak už dnes nevěřte báchorkám o poruchových motorech nebo prkenném podvozku. I odhlučnění už je na vyšší úrovni. Výbavový stupeň Ambition za ceníkových skoro 330 000,- Kč nabídne kromě drobností právě vzpomínanou klimatizaci. 17 000,- Kč zbude na složité hrátky s příplatky, to vše s litrovým tříválcem se 70 kW. Se silnější verzí s 81 kW jste přesně na limitu.
Nekoncern v klasickém pojetí nemá žádnou nabídku?
Dle mě Mazda 6 by mohla být poměrně skvělým společníkem, nebo ASX.
U ASX sice chybí lepší multimedia, ale to jde vyřešit aftermarketovým rádiem (https://www.2din.cz/2din-autoradia/)