Nové rodinné auto za 300 000,- Kč
Vzhledem ke konjunktuře, stoupající kupní síle obyvatel a relativně klesajícím nebo stagnujícím cenám nových aut stále více lidí při výběru dalšího vozu dospívá k otázce, zda koupit něco nového nebo spíše zánovní ojetinu. U rodinného auta je takovou rozumnou třísettisícová hranice. Dnes totiž nové rodinné auto za 300 000,- Kč ještě koupit jde. Oproti stejně drahé dvou- či tříleté ojetině sice přijdete o nějakou tu výbavu, výkon nebo styl, otázka však je, zda u rodinného auta není důležitější potenciálně větší spolehlivost. Klíčové však je, jak si rodinný dostavník představujete. Podle nás by měl mít alespoň 400 litrů v kufru, klimatizaci a pro delší přesuny na dovolenou se hodí i tempomat. Co takového se dnes dá sehnat?
Dacia
Nejjednodušší je začít u Dacie. Rodině teoreticky postačí i klasický Logan, větší službu ale udělá kombi Logan MCV. 286 400,- Kč podle aktuálního ceníku stojí ve výbavě Stepway. Ta zahrnuje vše výše zmíněné a ještě například mlhovky nebo zadní parkovací senzory. Za kameru se připlácí pět tisícikorun, za loketní opěrku mezi předními sedadly polovina. Pod kapotou přitom ne zcela tiše ševelí léty prověřená přeplňovaná zážehová devítistovka. Pokud hledáte praktické a co nejlevnější auto třeba na pět let, lepší nabídku asi jinde nedostanete.
Možná praktičtější, ale méně stylová je Dacia Lodgy. MPV ve výbavě Arctica. S šestnáctistovkou pod kapotou vyjde v pětimístné verzi na 279 900,- Kč.
Pojďme ale navštívit i jiné autosalony. Škoda, Hyundai ani Kia nebo Opel či Seat nové rodinné auto za 300 000,- Kč, pokud toužíte po nějaké té výbavě, nenabízejí. I když v případě Fabie Combi by asi nějaká ta sleva uhádat šla. My se však držíme ceníků. Musíme tedy na jih a západ.
Renault
Pomalu končící Renault Clio Grandtour je k dispozici v optimální rodinné výbavě Winter edition. Kromě obligátní klimatizace a tempomatu nabídne třeba také zadní parkovací senzory. S atmosférickou dvanáctistovkou vyjde na 289 900,- Kč, přeplňovaná tříválcová devítistovka stojí o sedm tisíc více.
Peugeot
Bylo by chybou opomenout Peugeot 301. Spolu s dvojčetem od Citroënu jde o relativně velké sedany zaměřené na solidní cenu. Tomu odpovídají některá levná řešení. Než je však kvůli tomu zamítnete, projeďte se s nimi. Leckomu vadí levná řešení jen proto, že se o nich jako o levných mluví. Přesně 300 000,- Kč stojí v případě využití protiúčtu tohle auto ve výbavě Active s velmi solidní šestnáctistovkou v útrobách. Ve voze najdete například i ovladač předních mlhovek.
Citroën
Prakticky totožným autem je Citroën C-Elysée. Hlavní rozdíl spočívá v designu přídě a logách. Nenabízí se však už se šestnáctistovkou, ale pouze s o čtyři deci menším agregátem. S ním naopak dosáhnete i na vyšší výbavu Shine. Klimatizace je digitální, volant kožený, loketní opěrka v ceně a plechová kola o palec větší – šestnáctipalcová.
Fiat
Oproti předchozím dvěma modelům je Fiat Tipo pravověrný kompakt, což poznáte zejména na jízdních vlastnostech. I on se ale jen těžko zbaví puncu budgetového modelu. Sedan se čtrnáctistovkou pod kapotou v základní výbavě Pop vyjde na 279 900,- Kč. Za tempomat se ale připlácí další 2 800,- Kč. Systém příplatků mají Italové velmi vstřícný, a tak se sluší dodat, že třeba zadní parkovací senzory vyjdou na 4 000,- Kč a přídavné topení jakbysmet. Takové automatické otevírání kufru je však už v základu v ceně.