Nové malé auto za 200 000,- Kč?
Nová auta zdražují. Mnoho z vás plánuje koupi vozu s rozpočtem kolem 200 000,- Kč a stojí před těžkou volbou. Zvolit jistotu nového auta, nebo jít do rizika s několik let starou ojetinou? Odpověď na takovou otázku v tomto článku nehledejte. Rád bych vám nastínil možnosti, jaké na vás aktuálně čekají, pokud s dvěma sty tisíci korunami v kapse zvolíte sázku na jistotu a řeknete si, že vám jako jednotlivci/páru/tříčlenné rodině plně dostačuje malé auto (ne miniauto, chceme vůz alespoň atakující 4 metry délky) s pěti dveřmi, neženete se za prestižním pocitem za volantem a hlavní komfort, který u auta vyžadujete, je v létě nezbytná klimatizace.
Začněme výčtem značek, do jejichž autosalonů nemá cenu chodit, pokud nehodláte lovit mezi skladovkami a pokoušet se uhádat slevu v řádech desetitisíců. Vynechat tak můžete stánek Škody: Citigo je přece jen malé a Fabia startuje na 239 900,- Kč. K Seatu také nespěchejte. Nejlevnější pětidveřová Ibiza, sestřička Fabie, vyjde podle ceníku o 35 000,- dráž. No a když jsme u koncernu, pětidvéřové Polo je dokonce o 80 000,- Kč v základu dražší než Fabia. Co Korejci? Kia Rio je aktuálně k mání za 229 980,- Kč, a Hyundai i20 o 10 000,- Kč dražší. Zpátky do Evropy. Co Francie? Renault Clio startuje 30 000,- nad limitem, Peugeot 208 dokonce o 40 000,- Kč, podobně jako Citroën C3. K Audi nemá cenu koukat, pětidvéřový Opel Corsa pak v základu za 239 900,- Kč také nepřichází v úvahu. Ford Fiesta na je tom obdobně. Fiat Punto za 235 000,- Kč také mimo.
inzerce
Tak snad Japonci? Toyota Yaris začíná na 269 900,- Kč, Mazda 2 o pět tisíc výše. Nissan Micra se s základní cenou 229 900,- Kč alespoň přibližuje limitu. O sedm tisíc dražší než Nissan je Suzuki Swift.
Zdá se, že naše kroky musí vést k Dacii. Dacia Sandero je jediný malý vůz na českém trhu, jehož základní cena pokořuje hranici 200 000,- Kč. Ve výbavě Access za 174 900,- Kč nebo Ambiance za 184 900,- je to však vyložené holátko. I výše zmiňovaná klimatizace je součástí až třetího výbavového stupně Arctica, který o 6 900,- Kč překonává dvousettisícovou hranici.
Nic naplat, začínáme u první věty: Nová auta jsou stále dražší. S dvěma sty tisíci se buď spokojíte s malým holátkem od Dacie, s novým miniautem nebo s ojetinou. Nový čtyřmetrový hatchback s klimatizací nyní za takovou cenu na českém trhu neseženete.