Nové Hyundai i10 sází na praktičnost
Letošní frankfurtský autosalon přinese jednu velkou novinku na stánku Hyundai. Nejmenší model korejské značky už dávno dozrál a je třeba jej nahradit novým. A ten to bude mít těžké, neboť stávající generace patří mezi nejlepší miniautomobily na trhu.
On to tedy lehké nemá ani současník. Není to žádný extra krasavec a body nabírá hlavně solidním prostorem pro cestující i zavazadla. Soudě podle vyjádření značky i prvních fotografií, příští generace na tom bude stejně.
Vrcholně vybavený vůz na PR snímcích totiž rozhodně nelze označit za krásný. Zajímavé modré lakování jen těžko maskuje opět poněkud vyšší stavbu karoserie. Prolisy a tvary na ní pak budí dojem, že už jsme je někde viděli. Bohužel každý na jiném autě. Dohromady to moc nehraje.
To uvnitř je to poněkud jiná písnička. Tradičně solidní materiály i ergonomie dostane i nové Hyundai i10. Výdech ach se asi ale nedostaví.
„Hyundai i10 konzistentně patří mezi tahouny zvyšování našich prodejů a je jedním z historických základů růstu obliby značky Hyundai v Evropě. Představením tohoto zcela nového modelu vycházíme i nadále vstříc našim zákazníkům, kteří hledají automobil segmentu A,“ řekl Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt. „Zcela nový Hyundai i10 je nejnovějším příkladem našeho úsilí o demokratizaci nových technologií pro naše zákazníky. Uvedení na trh bude ve znamení sloganu ‚Go Big.‘, který vyjadřuje pocit, jež v nich vyvolá tento nekompromisní městský vůz – je to doslova velký malý vůz!“
Co to znamená konkrétně? Tradiční nárůst rozměrů. Linie střechy sice o dva centimetry klesla, karoserie je ale o stejnou hodnotu širší. To pomáhá proporcím i prostoru v loktech. Řidič ocení i lepší výhled do stran díky nižší spodní hraně oken.
A kufr? Ten nabídne velmi solidních 252 litrů. Tradiční neduh miniaut v podobě vysoké nakládací hrany řešili korejští inženýři také a dokázali ji oproti současníkovi dostat o 29 milimetrů blíže k zemi.